-Mariposa- Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 I går ettermiddag ble jeg ringt opp av skolen og spurt om jeg fortsatt var interessert i å være med til Afrika. JA, selvfølgelig! Så jeg har fått plass på Haydom i Tanzania fra midten av februar og i ca 2 mdn:) Fantastisk, ikke sant? Joda, bare et "lite" problem... Jeg skal til Afrika på ferie til høsten og har fått godkjent fri fra skolen og det meste er betalt og klart. Men for å være med på utveksling må jeg være med på et forberedelseskurs til høsten og når tror dere det er? Jo da, midt i Afrikaferien min... Ironien er til å ta og føle på... Jeg skal ringe han mannen som holder kurset og høre om det er noen sjanse for at vi kan finne en løsning, men jeg gruer meg litt til å snakke med ham... Men hva om det ikke finnes en løsning? Tenk om jeg må velge mellom ferie og utveksling? Jeg tror jeg kommer til å velge utvekslingen, men samboeren min kommer til å tape ca 30000 kroner på at jeg ikke er med på ferie... Artig, ikke sant?
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 oi! Først må jeg gratulere med plassen! Viste du når forberedelseskurset skulle være når dere bestilte ferien? Eller er det noe som ble fastlagt etterpå? Snakk med dem som dette angår, og prøv å få de til å forstå, det må jo være flere muligheter til slike kurs? Ønsker deg lykke til og håper du får både i pose og sekk her! Klem
-Mariposa- Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 21. juni 2007 Når jeg bestilte ferien hadde jeg ikke peiling på at jeg skulle komme med til Afrika så jeg hadde ikke tenkt på det engang. Fikk vite datoen for det kurset i går når de ringte og sa jeg hadde fått plass. Ringte han som har med saken å gjøre, men han er i møte til kl 12.45 så jeg får ringe ham kl 13 eller noe.
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Blir spennende å høre fra deg da! Krysser fingrene for deg! Men nå må jeg gå... Jobben kaller,,, Bare en liten ting, hva studerer du? klem
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 ok! Blir en spennende praksis da når du skal helt til afrika! Slikt våget ikke jeg da jeg studerte.... Lykke til!
-Mariposa- Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #7 Skrevet 21. juni 2007 Kan hende jeg ombestemmer meg når jeg står der nede i bushen og skal være borte fra kjæresten i 2 måneder med kun veldig liten kontakt med omverdenen via tlf/mail osv.
-Mariposa- Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 21. juni 2007 Hmf, mannen som bestemmer er visst på møter i hele dag... *sukk*
-Mariposa- Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 22. juni 2007 Hah, fikk innviglet søknaden min i dag, så jeg skal både på ferie og på utveksling til Afrika neste skoleår. Alt ordner seg for snille piker!
Jumpy Skrevet 22. juni 2007 #10 Skrevet 22. juni 2007 Så BRA!!! Grattis. Du er jammen heldig. Håper det ordner seg med alt annet også, og at du har rett i det med snille piker osv.... Kan kanskje være lurt å utsette prøvinga til etter utvekslinga da? Er det Malaria i Tanzania eller er det for langt sør?
-Mariposa- Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 22. juni 2007 He he, hvilken prøving? Julen 2008 er nok en god stund etter utvekslinga så det skal nok ikke bli noe problem. Jeg hadde tenkt å slutte på pillen til vinteren (og bruke kondom eller noe), men nå utsetter jeg det til neste sommer:) Det er Malaria i Tanzania ja.
Jumpy Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 hehe... ja selvfølgelig. Tenkte et øyeblikk at det stor julen 2007 jeg.. eller tenkte at det var 2008 nå.. eller et eller annet.. hi hi. Selvsagt er du hjemme igjen før prøving er aktuelt ja. Men det er jo lov å drømme... sukk! Klem
-Mariposa- Skrevet 22. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 22. juni 2007 Ja, det er jo lov å drømme! Men akkurat nå hadde det jo passet skikkelig dårlig å bli gravid egentlig for det hadde jo ødelagt hele neste skoleår, så jeg venter egentlig gladelig til julen 2008 jeg, men helst ikke noe lenger enn det!
Glajent@ med baby utenfo magen Skrevet 22. juni 2007 #14 Skrevet 22. juni 2007 Gratulerer så mye! Ønsker deg lykke til med reisen og studiene (turen)
*tybber* Skrevet 23. juni 2007 #15 Skrevet 23. juni 2007 Gratulerer så mye, Frøkna!! Som du sier, det ordner seg for snille piker! Og det innebærer at han samboeren din tar til vettet snart ang baby også! ) Krysser fingrene for deg jeg! Masse lykke til i Afrika!! ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå