guttejente Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Jeg har en sønn på snart 8 år som ikke har hatt kontakt med sin far på seks år. Nå har jeg hatt en ny type i de seks årene som fungerer som far til min sønn og vi har og fått et barn sammen for 8 uker siden. Jeg vil at min samboer skal få adoptere min sønn,men faren nekter.noen som vet om jeg trenger hans samtykke til dette? Vi var gift en stund, men han fraskrev seg foreldreansvaret før han underskrev seperasjonspapirene så jeg trodde kanskje han ikke kan nekte adopsjon.
Heldige meg:-) Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Dette er av så alvorlig art at jeg synes du burde kontakte advokat, som kan fortelle deg nøyaktig hvordan det er. Selv om han fraskrev seg foreldreansvaret står han vel fremdeles som far på fødselsattesten? Hvis så trenger du samtykke ved adopsjon. Kontakt advokat og få alt det juridiske korrekt.
winneboo Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Om du har foreldreansvaret alene kan han ikke nekte mannen din å adoptere sønnen din. Han sa ifra seg en del rettigheter når han skrev det fra seg.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Han kan nok ikke nekte adopsjon. Men han forblir (selvsagt) biologisk far, og om noen år må sønnen din få ha kontakt med biologisk far om begge ønsker det. Adoptert eller ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå