NewYorkMom_får_to_tette Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Vi leier leilighet med et knoett-lite bad, og fordi vi leier vil vi helst ikke montere stellebord paa veggen osv. Problemet er at det ikke er noe sted aa ha stellebord paa badet. Rommet til lillegutt blir rett ved siden av badet, og jeg har tenkt som saa at da kan vi feste en stellepute paa en kommode og ha der--bruke en bolle med vann til aa dyppe kluter osv. Faar heller bruke flere kluter og saa skylle dem ut paa badet etterpaa. Dere som har barn fra foer--vil denne loesningen fungere i praksis, eller hoeres det helt umulig ut? Er man noedt til aa stelle paa badet?
maje76 og emilie 15.07.07 Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Vi brukte rommet til snuppa som stellerom det første året faktisk og det fungerte helt greit. La til og med et håndkle på stuebordet og stelte der enkelte dager
smy & prompegrisen Skrevet 23. juni 2007 #3 Skrevet 23. juni 2007 Vi har litt av det samme problemet, med pittelite bad og ikkeno plass til stellebord. Stellebord på barnerommet blir også litt upraktisk, fordi vi bare har ett ekstra soverom som skal fungere som barnerom (etter hvert), gjesterom og roterom. Så vi skal kjøre stellematte på vaskemaskina. Rekker akkurat bort til vasken derfra, så noen bra ting er det med å ha et lite bad
Sommerfugl78 Skrevet 23. juni 2007 #4 Skrevet 23. juni 2007 Vi kan ha et stellebord oppå badekaret, men ser for meg at det blir veldig trangt. Og så blir det vel vått der når vi dusjer...kan jo ikke pakke bort alt (bleier, kluter) hver gang.. Tror det blir et stellebord fra ikea i gangen rett utenfor døra til badet, så er det bare å strekke seg til vasken
Enitsirk79 Skrevet 25. juni 2007 #5 Skrevet 25. juni 2007 Du har ikke vaskemaskinen på badet da? For da er det jo bare å legge en stellematte på den...
Anonym bruker Skrevet 25. juni 2007 #6 Skrevet 25. juni 2007 en fordel med bad er at der er det varmt og godt, uansett årstid.Du unngår dessuten trekk.
allegodetingertre Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Vi hadde også lite bad. Løsningen ble en god stellematte oppå vaskemaskinen og tørketrommelen. Og så tok vi en to liters isboks med vann ved siden av sånn at jeg slapp å gå vekk fra babyen for å få vann fra springen. På veggen snekret vi en hylle med plass til bleier, bodyer, bukser og kremer. Fungerte helt fint, man trenger ikke et dyrt og flott stellebord.
nungo Skrevet 5. juli 2007 #8 Skrevet 5. juli 2007 Det fungerer kjempefint :-) Selv om vi hadde realtiv stort bad, valgte vi å ha stellebordet på soverommet til den lille. Vi brukte faktisk et skrivebord med en stellamatte opp på. Vann hentet vi på badet i et lite fat og brukte kluter la jeg i en bøtte som ble tømt i vaskemaskinen hver kveld. Det var veldig praktisk for da var også alle klærne hennes innen rekkevidde og jeg slapp å flytte de inn og ut av badet. Desuten forstyrret det ingen andre som evt. skulle bruke badet. Bare viktig å huske å ha det godt varmt på rommet, der du steller babyen.
monna26 Skrevet 6. juli 2007 #9 Skrevet 6. juli 2007 hadde stellebordet på vårt soverom med førstemann og har plassert det der nå og. funker helt fint
Gjest Ut på tur Skrevet 7. juli 2007 #10 Skrevet 7. juli 2007 Vi får akkurat plass til stellebordet på våre 3m2 men snakket litt med en kollega, hun fortalte at de stelte litt "rundt omkring" med den første. Alt er mulig tenker nå jeg da Kluter og bleier er det jo bare å slenge i bøtta etterpå når lillemann er ren og pen igjen
Arwen* Skrevet 9. juli 2007 #11 Skrevet 9. juli 2007 Det høres ut som en grei løsning! Her stelte jeg forrige inne på stua, og syntes det fungerte så bra at vi gjør det samme denne gangen. Jeg brukte en vanlig kommode med stellematte på. Ved siden av kommoden, så står det et skap. Der oppbevarte jeg stelleprodukter, bleier, kluter og en balje til vann. Og i kommoden hadde vi klærna til lille. Så vi henta bare vann i balja og hadde alt klat der inne på stua. En god løsning, synes jeg:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå