Gå til innhold

bare griner av vondt:( orker ikke mer sykdom:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

fikk streptokokker på søndag tydligvis. fikk legetime på tirsdag, startet med ery max da jeg ikke tåler penicilin. men er ikke et spor bedre. vondt i øra når jeg svelger, får ikke ned noe. hue er vondt hele tiden. prøvd det meste av hodetabletter men virker ikke. nå sier noen at den burde ha begynt å virke. blir så fortvila.

hva skal jeg gjøre???? få ny time?? hatt vondt i magen siden i går og kastet opp i dag tidlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det burde ha begynt å bli bedre nå, ja. Ring legen og forklar hvordan du har det. Mulig du må ha en annen penicillin.

God bedring!

Skrevet

problemet er at jeg ikke tåler penicilin:( fikk apocillin men ble skjelven, hjertebank og kvalm. har tatt 8 kapsler nå av ery max.

fikk time 14.00

dette er noe av det verste jeg har vært med på.

Skrevet

Første gangen jeg fikk Ery Max fikk jeg også vondt i øra, drikk masse, prøv å slappe godt av, sove nok. Evt legg ei bomullsbit i ørene med jordnøttolje på. Er ikke lurt å ta hodepinetabletter med antibiotika, da begge de to er med på å "drape" immunforsvaret. Har du fått Ery Max mange ganger før? Mulig du er resistent mot den? Jeg har vært sjuk i 4 mnd nå og blir ikke kvitt noenting, får tilbakfall hele tiden.. Fått 4 antibiotikakurer på 10 mnd, har nå igjen fått påvist gule stafylokokker i underlivet og må da antagelig på ny antibiotika igjen. Jeg har omtrent ikke immunforsvar igjen. I tillegg hadde jeg for 1 år og 10 mnd siden kyssesyken som også tok knekken på immunforsvret mitt. Har nå bihulebetennelse og nektet å ta imot antibiotika for det, har heldigvis hatt litt feber som viser at jeg har immunforsvar og tok da ingenting selv om jeg hadde hodepine kontant siste to dagene, nå idag er hodet fint, bare tett og øm i bihulene.

Anbefaler deg å oppsøke homøpat, de har mye mer vennlige medikamenter for kroppen, jeg har nå gjort dette, men hun jeg har snakket med er usikker på hva hu skal gjøre med underlivet mitt.

Skrevet

er første gangen jeg har fått antibiotika i det hele tatt. er redd om jeg ikke prøver så vil det bare ta myyyye lenger tid før jeg blir bra.

Skrevet

Jeg fikk ikke antibiotika før før 2 år siden jeg heller og desverre har jeg vært så mye syk at det har blitt mye siste årene:/ Men anbefaler likevel i det minste en tlf til homøpat og høre hva slags evt tilbud/ideer de har. Du må vite hva som feiler deg da:) Er derfor jeg ikek har gått tilhomøpat før nå, ingen klarte å finne ut hva som feilte meg før for noen uker sida... *håpløse helsevesenet i norge* Sender folk hit og dit uten å klare å finne ut hva som forgår, om det blir tatt prøver osv..

Skrevet

hadde det bare hjulpet så jeg klarte å svelge uten at øret sprenges og en kaktus sitter fast i halsen så hadde jeg vært fornøyd he he:)

Skrevet

Jeg har det samme som deg nå, ibux og paracet sammen hjelper for smertene.

Fikk resept av legen jeg.

Skrevet

det har jeg prøvd men hjelper ikke. like sårt i halsen og vondt i ørene uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...