Gå til innhold

babyen sover ikke... *frustrert og trøtt mamma*

Anbefalte innlegg

Skrevet

herreguuud!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! den babyen her sover jo ikke!!! Ikke virker det som hun har behov for mer heller, for hn er for det meste blid og fornøyd om dagen... Legger seg ca 19.30, og sover til ca 1! Da er hun lys våken. ligger å skravler, synger og lager lyder ("prompelyder" med tunga er det helt store om dagen), turner og spreller, leker og koser seg. Får hun ikke oppmerksomhet etterhvert blir hun sutrete. Men uansett så ligger hun i sprinkelsenga som står helt inntil vår, så jeg får jo ikke sove! Hvis jeg er heldig får jeg en time til sammen i løpet av en natt. Hun ligger å holder på sånn til vi står opp når storesøstra våkner... Vanligvis ca 8, men nå om dagen 9.30-10 (tenk så deilig det hadde vært da!). Sover ikke før hun legger seg igjen 12-13 tiden, og da sover hun også max 1 time til sammen på den tiden jeg tvinger henne til å bli liggende i vogna! (12/13 - 15/16)

Noen som har noen tips eller råd? Det kan da ikke stemme at hun trenger så lite søvn vel? Hun er 7 mnd...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen råd? hun MÅ da vel trenge mer søvn enn 6-7 timer i døgnet??? :o(

Skrevet

Kan hun ikke få eget rom? Da kan det hende hun får sove mer. Iallefall så slipper du å ligge våken av at hun skravler.

Skrevet

Min eldste var en type som trengte lite søvn som baby. Han har vel svært få ganger i løpet av sine 2,5 år sovet mer enn 12 timer i døgnet... Sover nesten mer nå enn har gjorde da.

Har dessverre ingen gode råd. Hvis hun er blid skulle man jo tro hun fikk nok søvn. Hva sier HS?

Skrevet

Prøv med eget rom kanskje? Vet at det fungerer for veldig mange..

Skrevet

Jeg ville absolutt fått henne over på eget rom. Da blir det ikke så interessant å ligge sånn når hun våkner på natta. Og det er greit å lære dem at natt betyr natt og da skal man sove.

Vi flyttet jenta vår over på eget rom da hun var 7 mnd. Og det ga oss nattesøvnen tilbake pluss at hun ble mye roligere om natta også!

Skrevet

Ikke snakket med hs enda, men får vel gjøre det snart... Liker ikke så godt den helsesøstra som hun har fått.

Vi har ikke flere soverom, men tro meg ellers hadde hun hatt eget! Vi driver å skal bygge på, men pga tull med sprenginga så har alt stoppet opp og vi vet ikke hva som skjer videre... Hadde i utgangspunktet tenkt at hun skulle dele rom med storesøsteren (2 år om et par uker), men sånn det er nå tør vi jo ikke det...

I dag tidlig ble jeg så frustrert at jeg la henne ned i lekegrinda i stua og gikk opp og la meg igjen, og et par ganger før har vi lagt henne i vogna i gangen nede. Hører henne om hun skriker/gråter, men ikke alt det andre tullet.

Skrevet

Uff, høres ikke ut som en god situasjon, jeg hadde blitt fullstendig gal selv:( Et par forslag fra meg er å bruke lystett rullgardin på soverommet deres slik at det blir helt bekmørkt + å legge henne senere på kvelden. Dersom du legger henne når du legger deg, så vil du kanskje få flere timer i løpet av natten? Og hvorfor tvinger du henne til å ligge så lenge i vognen på dagtid? Kanskje du rett og slett må prøve å kutte dagsoving for å få nattesøvnen i orden?

Mest sannsynlig så går det seg til når hun blir mere aktiv og dermed mere sliten på kvelden, da kommer hun nok til å trenge mere søvn. Lykke til!

Skrevet

Har faktisk hørt om ett lignande eksemplar. Først fikk de to gutter, som sov MYE og godt. Så kom der ei jente som kun trengte 6-8 timer søvn til døgnet.

Nå er babyen blitt 12 år og sover fremdeles fryktelig lite. Hun har rett og slett ikke behov. Og hun får utrolig mye ut av dagen i forhold til oss andre :-)

Kan hende du har rett i at hun generelt har behov for lite søvn. Hadde lagt meg kl 21 noen kvelder hvis jeg var deg.

Her er mannen i nordsjøen og da går det i ett, legger meg tidlig jeg i den perioden for å få kvoten

Skrevet

jenta mi har vært slik i perioder fra hun var noen uker gammel, det er slitsomt når det står på, men det går nok over. bare gjør samme rutinene hver dag, ikke snakk med henne så mye på natten og la henne ligge....jenta mi en snart 14 mnd, og jeg er såååå utslitt i dag! hun la seg 1930 som vanlig, og sov ikke før kl 12! kl 2 var det på igjen og da var hun våken til etter kl 5..jeg måtte jo opp kl 8, og hun sto ikke opp lenge etter! er så slitsomt når det pågår, men det hjelper å tenke på at i morgen er det sikkert bedre:D

Skrevet

takk alle sammen :o) Hjelper å høre at vi ikke er helt alene i verden om problemet heller ;O)

Det som egentlig skremmer meg mest er at mine foreldre alltid har klaget på at jeg ALDRI sov... sov visst max 20 min i strekk og totalt rundt 6 timer i døgnet. Og for å si det sånn; jeg klarer meg helt fint med 5-6 timer jeg. det er jo egentlig ganske lenge. Men jeg orker ikke det med egne barn he,he

Men da skal vi gjøre om gangen utenfor soverommene til barnerom for en periode, så håper vi det går seg til så hun kan flytte inn til storesøster, eller om vi blir ferdig med bygging/flytting så hun får eget rom ;O)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...