Meg og bøllegutta!! Skrevet 21. juni 2007 #1 Skrevet 21. juni 2007 Vi har en Quinny comfort vogn med sportsvogn del. Har brukt mykbag til lillebror i 4 mnd nå men nå er den for liten til han. Ryggen kan legges helt ned så han sover på bag madrassen i sportsvogn delen..... Gikk ut for å se etter han akkurat og da hadde han sparka seg bakover så hodet hang utenfor og kalesja dekte ansiktet hans. Det er ingenting som stopper for kalesja er bare festet med noen knapper her og der........... En annen ting med vogna er at hvis du har sportvogn delen vendt fra deg som triller og ungen sovner med ryggen helt nede så tipper vogna hvis ungen kommer for langt bak.... Vogna må støttes til en vegg.......... Jeg er misfornøyd med vogna og etter nå ha oppdaget enda en "skummel " ting har jeg mest lyst til å klage på hele dritten.... Har hatt den i 2 år da så det er kanskje litt seint........... Men jeg mener at en unge burde kunne sove trygt i vogna uten å tippe eller neste stupe ut av den i en alder av 4 mnd................
Gjest_1001 Skrevet 21. juni 2007 #2 Skrevet 21. juni 2007 Oisann... Er den såpass ustø?? Da ville jeg garantert solgt den og investert i en ny ;-) Ingen vits i å beholde en vogn man ikke er fornøyd med!
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Hadde du festet han da med selene? det er jo et must å da faller de vel ikke ut! har aldri opplevd at vogna har tippet, men har kjent at den er litt mer ustødig med sittedelen vendt fra deg, hvis jeg har stelleveske på. men nå sitter enda snuppa på 14 mnd mot meg. men jeg skal kjøpe en annen å ha til sovevogn i barnehagen med hensyn til dette.
Mockanin Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg ble advart mot dette når jeg for noen uker siden selv tittet på Quinny comfort. Endte da opp med en annen vogn og angrer ikke.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 21. juni 2007 Jeg får meg liksom ikke til å selge en vogn jeg er så misfornøyd med..... Han ligger på en madrass i vogna så da må jeg skjære hull i den for å feste på han selene. Men jeg syns ikke det skal være nødvendig å feste en unge på 4 mnd med seler for at han ikke skal falle ut.... Når unger blir så store at de kan sette seg opp og klatre ut blir det noe annet,men det burde jo kunne være mulige å sparke seg litt bakover og snu litt rundt uten å falle ut ??? Burde det ikke det da`??
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 Quinny vognene er en av de mest utsødige vogene man får.. man skla ikke røske hardt i siden for at den tipper sidelangs heller... litt llurt å tenke på det om dere skal bruke det som sovevogn i bhg. barn kan være veldig bråe hvis de skla late som at de skla trille eller plutselig blir ivrige for å titte oppi vognen. har opplevd mange ganger i bhg at trehjulingene tipper.. er egntlig veldig skrptisk til dem, men har bestemt at vi skal ha en hjemme til privatbruk, men sjka ha en annen med firehjul til sovevogni bhg.. hjemme sover hun lite i vognen- i så fall bare mens vi triller så da går det nok greit:) eller bytter jeg....
*Rutletutt* Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Uff, skummelt! Hører mye dårlig om de vognene der etterhvert...glad vi har valgt en annen....
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 syntes vel det blir feil å si at det skulle ikke være nødvendig for en på 4 mnd...det kommer jo ann på aktiviteten på barnet, å nå ser du jo at det er nødvendig med seler selv om han bare er 4 mnd...det brukte jeg også på denne alderen! da må du heller slutte med madrass å legge et skinne eller noe annet under han.
Bålle84+j06+nooni161010 Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 men som sagt har jeg hatt vogna i nesten et år å aldri tippet...
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Men hvorfor madrass, egentlig...? Trenger ikke madrass når babyen ligger i sittedelen... Og enkelte må spenne fast en baby på 4 mnd. Det er babyer på den alderen som faktisk klarer å kommes seg framover på gulvet. Jeg har Simo vogn som sovevogn hos dagmammaen og TFK Joggster Twist vogn hjemme. Storfornøyd med TFK`en! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå