Gå til innhold

Noen med erfaring ang studier i barselpermisjonen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vurderer videre studier (doktorgrad etterhvert) og da et år med fag før oppgaven. Er så vanskelig med jobben etc for vi greier oss ikke med bare en inntekt. Er det i det hele tatt mulig å ta disse fagene det året man er i barselpermisjon eller blir det for stressende? Og man mister vel mye verdifull tid med babyen også...

Noen erfaringer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønte ikke helt hvordan du har tenkt å gjennomføre det i praksis. Det er vel du som er sammen med barnet det året uansett, så hvordan skal du da miste verdifull tid med ungen? Tenker du at noen andre skal passe barnet? Skal du på forelesninger, eller tenker du å lese / skrive når ungen sover?

Vel, jeg tror uansett dette avhenger av ungen. Jeg hadde ei jente som hadde 5 måneder med kolikk, og i de månedene hadde jeg ikke fått gjort noe, i hvert fall. Etterpå gikk nå dagene slag i slag, og jeg syns det var godt å hvile litt når hun sov på dagtid, eller jeg gjorde husarbeid. Men det er jeg. Vet jo om andre som får til å studere fint i barseltida.

Skrevet

Jeg studerer i barselpermisjon, og det går fint. Leser mens hun sover, og har boka foran meg når hun mates. Når jeg gjør husarbeidet ligger hun på gulvet og småpludrer med meg. Ikke sliten, og føler jeg har masse tid med babyen... Det eneste det er gått på bekostning av er kafèturer med venninner, men noe må man ofre.

Skrevet

Hei, jeg fikk baby i mars og har tatt 35 studiepoeng i vår, det gikk helt fint:) har lest og jobbet med oppgaver når babyen har sovet. Nå har jeg tatt ganske lette fag da, og valgt fag med lite obligatoriske elementer, men det gikk veldig bra (fikk B i begge fagene).

Skrevet

Jeg fikk sønnen min tidlig i mars 06, og fullførte semesteret.

Det innebar da fire eksamener (den første to uker etter fødselen) og innlevering av diplomoppgave. Resultatene ble gode, men jeg hadde aldri gjort det igjen.

Selv om gutten min var veldig rolig, ble lesingen oppstykket. Alltid en bleie som skulle skiftes, måtte pumpe meg, og mate annenhver time.

Dessuten hadde det vært veldig deilig å bare kunne kose seg med babyen, istedenfor å ta fram bøkene så fort vi var ute av sykehuset.

Det er i alle fall min erfaring:=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...