Gå til innhold

Bruker dere hostesaft under graviditeten, og i tilfelle hvilken??

Anbefalte innlegg

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Har fått hostedempende saft av legen, det står på pakken at det ikke e farlig for gravide. Men så står det i "innhold" at det inneholder 5,5% etanol, dvs. alcohol. E det farlig å ta en skje med slik saft når man har det skikkelig ille i halsen?? Orker ikke sitte å hoste i 3-4 timer midt på natta. Hostesafta heter Tuxi.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare Tuxi?? Trodde denne hostesaften ( som forøvrig ble solgt uten resept) nå nylig var trukket tilbake fra markedet...Søk i felleskatalogen gav heller ikke noe treff...merkelig...

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Herregud, så på nettet nå også...den er trukket fra markedet fordi det kan forsterke allergier...jeg har jo ingen allergier da. kan det da skade fosteret??

Eller lønner det seg å ringe til apoteket og sjekke?? Merkelig forresten, fikk den i april iår.

Skrevet

det er kanskje ikke helt bra å ta hostesaft, men det er ikke helt bra å ikke få sove og å plages heller, så jeg tror man må veie det litt opp mot hverandre.. legen har sikkert tenkt sånn. men kan være lurt å ringe apoteket å høre med dem..

Gjest Lykkeliggift_
Skrevet

Det jævligste e at det ikke hjalp noe heller, og her sitter jeg etter å ha hostet sammenhengende i 8 timer:(

Skrevet

hmmm.. så kjipt. kanskje du kan prøve noen kjerringråd mot hosting? jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men det finnes sikkert mange..

Skrevet

Solvipect kan brukes av gravide, spør evt på apoteket om veiledning:)

Skrevet

Hjelper ikke å ta slimløsende hostesaft hvis du egentlig skal ha hostedempende!!!

Hostesafter har jo forskjellig virkning. Ville spurt legen igjen jeg!

Skrevet

Du kan bruke Bisolvon. Jeg hoster så jeg blir gal på natten for tiden, så har tatt den. Sjekka på felleskatalogen.no, og der sto det at jeg kunne ta den. Jeg har egentlig ikke behov for slimløsende hostesaft, men det hjelper for meg selv om jeg egentlig har mer tørrhoste...

Du skal iallefall ikke ta noskapin... Det står det at man skal kontakte lege før man tar iallefall...

Skrevet

Fikk noe av legen som heter bronkyl... Er hostedempende som skal løses opp i vann.. Hjalp ikke for meg, for den kom bare opp igjen...

Skrevet

Fikk cosylan av legen min. Det står at gravide skal ta i samråd med legen, og han sa at så lenge man ikke tar mer en dosert, var det ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...