Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Har fått hostedempende saft av legen, det står på pakken at det ikke e farlig for gravide. Men så står det i "innhold" at det inneholder 5,5% etanol, dvs. alcohol. E det farlig å ta en skje med slik saft når man har det skikkelig ille i halsen?? Orker ikke sitte å hoste i 3-4 timer midt på natta. Hostesafta heter Tuxi.
PrincessEleanorღLeah 24.07.07ღ Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Bare Tuxi?? Trodde denne hostesaften ( som forøvrig ble solgt uten resept) nå nylig var trukket tilbake fra markedet...Søk i felleskatalogen gav heller ikke noe treff...merkelig...
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juni 2007 #3 Skrevet 21. juni 2007 Herregud, så på nettet nå også...den er trukket fra markedet fordi det kan forsterke allergier...jeg har jo ingen allergier da. kan det da skade fosteret?? Eller lønner det seg å ringe til apoteket og sjekke?? Merkelig forresten, fikk den i april iår.
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 det er kanskje ikke helt bra å ta hostesaft, men det er ikke helt bra å ikke få sove og å plages heller, så jeg tror man må veie det litt opp mot hverandre.. legen har sikkert tenkt sånn. men kan være lurt å ringe apoteket å høre med dem..
Gjest Lykkeliggift_ Skrevet 21. juni 2007 #5 Skrevet 21. juni 2007 Det jævligste e at det ikke hjalp noe heller, og her sitter jeg etter å ha hostet sammenhengende i 8 timer:(
Gjest Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 hmmm.. så kjipt. kanskje du kan prøve noen kjerringråd mot hosting? jeg kommer ikke på noen akkurat nå, men det finnes sikkert mange..
ana baroma Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Solvipect kan brukes av gravide, spør evt på apoteket om veiledning:)
Mrs Smutt & Smilende Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hjelper ikke å ta slimløsende hostesaft hvis du egentlig skal ha hostedempende!!! Hostesafter har jo forskjellig virkning. Ville spurt legen igjen jeg!
Tine79-FØDEKLAR Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Du kan bruke Bisolvon. Jeg hoster så jeg blir gal på natten for tiden, så har tatt den. Sjekka på felleskatalogen.no, og der sto det at jeg kunne ta den. Jeg har egentlig ikke behov for slimløsende hostesaft, men det hjelper for meg selv om jeg egentlig har mer tørrhoste... Du skal iallefall ikke ta noskapin... Det står det at man skal kontakte lege før man tar iallefall...
☆Monica80♥ღSiriღ♥ Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Fikk noe av legen som heter bronkyl... Er hostedempende som skal løses opp i vann.. Hjalp ikke for meg, for den kom bare opp igjen...
Jewel m/jente får gutt Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Fikk cosylan av legen min. Det står at gravide skal ta i samråd med legen, og han sa at så lenge man ikke tar mer en dosert, var det ikke farlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå