Mine <3<3<3 Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 når burde jeg kontakte lege? Har gitt henne paracet nå, så har ikke målt tempen når paraceten har virket. Har hatt feber av og på nå siden torsdag/fredag (fikk mmr-vaksinen forrige tirsdag). Er liksom litt usikker...
OsloMor Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Litt sent svar, men når hun har over 40 i feber, så ville jeg ha målt feberen og sett om den gikk ned noe særlig med paracet ringt legevakta og bestilt time hos fastlegen i morgen tidlig. God bedring til den lille jenta di da:-)
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 40 er ikke mye for en beibi. du må se det ann. funker ikke paracet så ville jeg ringt lege:)
OsloMor Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Eeh, 40.3 er faktisk mye selv for en liten baby.
camilla^ Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Kle av henne og ta henne i det kaldeste rommet i huset. Det fikk jeg beskjed om da jenta her hadde feber. Gikk den ikke ned da, sammen med en parasett i løpet av en timestid skulle vi komme på legevakta. Den gikk ned. Men litt ekkel følelse å se snuppa sitte der å fryse, hun var jo 4 så hun klarte jo å si hun frøs. Men det virket!!
ღ♥LilleKula&Fredrikღ♥ Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 det er ikke like ille å ha 40 i feber for en baby som for en voksen. klart hvis en baby spyr å skriker så ville jeg ringt legevakta tvert. men er det helt roli så hadde jeg prøvd en paracet å tadd babyen med i et kaldt rom for å se om febern gikk ned. var det legen her sa til meg da gutten min har feber, er ikke mye mer en lege kan gjøre. gutten min hadde 40 i feber å forstoppelse å oppkast da han bare var 3 uker gammel. var hos legen men han kunne ikke gjøre annet en å gi åss de rådene.
OsloMor Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Du har forsåvidt rett i at feber ikke i seg selv farlig, dersom man følger de rådene om lite klær, kaldt ro og febernedsettende. Det som kan værer farlig er hva slags sykdommer feberen kan være en indikator på. Slike tegn bør ikke bagatelliseres eller oversees uten å ha konsultert lege først.
mammaen til G & A Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Uff, det er ikke noe godt naar de smaa har hoey feber. Jeg haaper feberen gikk ned med Paracet, og at hun er paa bedringens veg. Dersom hun fortsetter med aa faa feber anbefaler jeg deg aa ringe og bestille en time hos legen din, saa dere kan finne ut av dette. Klemmer fra
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå