Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Ønsker at mannen min skal klippe navlestrengen og jeg tror han vil det selv også, men han er litt småpysete når det gjelder blod, hvite frakker osv... Lurte bare på om det kommer en sånn "klippe-i-kjøtt"-lyd når man klipper av navlestrengen?
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Nei uff det har jeg ikke tenkt på! Sikkert ikke så delikat lyd akkurat.. .Lurer på om mannen min klarer det...
Poteto Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 off, blei kvalm av å tenka på den kjøttlyden!!! så dytter litt i denne
frodig Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Mannen min sier at han tenkte litt på om det gjorde vondt for babyen når han faktisk klippet i navlen. Så syntes han det var nesten som å klippe en finger, den er visst litt treig så det er bra man ikke bruker vanlig kjøkkensaks...
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Husker ingen spesiell lyd, men det spurta litt blod da han kløpte over!
En Prins + Prinsesse Skrevet 21. juni 2007 #6 Skrevet 21. juni 2007 det er vanskelig å forklare lyden egentlig!! men jeg syntes ikke det var no ekkel lyd... samober har ikke sakt noe om åssen det var å klippe den! men det skal jeg jammen høre med han om!
Raych Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Mannen min synes det var litt vanskelig å klippe den ettersom den er ganske seig. Litt sånn gummiaktig i følge han. Han synes ikke det var noe spesielt å klippe den, så denne gangen tror han ikke at han kommer til å gjøre det:)
Leddgikt Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Mannen min klippet ikke navlestrengen, selv om han ikke er særlig pysete av seg. Jeg hadde lest litt om dette, at en del fedre føler seg presset til å gjøre det selv om de ikke har lyst, så vi snakket om det på forhånd, og ble enige om at det var greitt at han ikke gjorde det. Tror mannen min var glad for at vi hadde tatt opp dette, så var han forberedt og visste hva hva han skulle svare da de spurte om han hadde lyst. Mannen min syntes fødselen var en stor og flott opplevelse uansett, og jeg synes det var helt greitt at han ikke klippet. Skjønner ikke helt vitsen med denne klippingen. Han er jo til stede og hjelper til med massasje og trøst, men jordmor/barnepleier/lege gjør alt annet teknisk, så for oss ble det bare så kunstlig/påtatt at han plutselig skulle få en saks og være den som skilte barnet fysisk fra mor - sååå symbolsk, liksom... Velvel, dette var ikke ment som kritikk av de fedrene som klipper eller mødrene som ønsker at mennene skal gjøre det, de får styre på. Fint for de som har glede av dette, altså. Dette er jo personlige saker som folk får finne ut av selv. Ville bare fortelle om vårt syn på saken, for å vise at det er greitt å gjøre det sånn også... :-)
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Jeg tenkte at hvis alt går bra, og vi blir spurt om vi vil klippe navlestrengen så kommer jeg til å gjøre det den her gangen!:-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Har vært med på fødsel og klippet navlestrengen, i øyeblikket var alt så overveldende og stort at det ikke akkurat var noe jeg tenkte over.
barbapappa Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Jeg klipte navlestrengen til begge våre to barn, og vil nok gjøre det når tredjemann kommer. Om lyden var så fæl? Ikke det jeg husker. Det var litt mer motstand enn å klippe i papir, som å klippe over en gummislange kanskje... Når det gjelder hvorvidt det kun har symbolsk verdi eller om det er en nyttig handling, så er det nok hovedsaklig førstnevnte. Men det er jo en aktiv handling i det med å sette et barn til verden, og litt mer konkret enn bare å massere og hente kalde kluter osv.. (Selv om det har hatt utrolig stor verdi for den fødende) Jeg er iallefall glad for å ha fått klippet to navlestrenger, og ser fram til å klippe den tredje om forhåpentligvis kort tid!!
Caelyn Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 Gøy å se svar fra en pappa! =) Lykke til med neste fødsel.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #13 Skrevet 21. juni 2007 Samboer syntes det hørtes ut som lyden av at man klipper i tjukk papp.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 husker ingen lyd jeg... var ikke ekkelt...
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Mannen min sa nei til å klippe da han ble spurt fordi han følte han klipte i babyn så da klippet jeg den selv. Synes ikke det var ekkelt og kan ikke huske noen lyd heller
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå