Gå til innhold

Kaker til dåp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Planlegger dåp og er litt tom for forslag til kaker vi skal ha..... Alt tas imot med takk!:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spiser ikke kaker selv, men har hatt bl.a. 5 barndåp...

Og et "must" på kakebordet er:

- marsipankake

- ostekake

- festkake/mandelkake ( slik med gul krem :))

- sjokoladekake

og er det på sommeren bør det være

frukt

jordbær

vaniljeis

:))

Skrevet

Er heller ikke så glad i kaker, men i dåpen til lillemann skal vi ha...

- lukket valnøtt

- fromagekake

- skogbærkake (litt sånn ostekake-aktig)

- snickerskake

- "gulkake"

- marengs med krem og jordbær (kjempeenkelt og alltid populært)

- himmelsk lapskaus

blir kanskje is til.

Skrevet

verdens beste

Skrevet

vi hadde nylig navnefest, og hadde da marsipankake, kransekake, prinsessekake/kringle og vaniljeis og jordbær! (+konfekt)

første gang hadde vi ikke is og bær, men ostekake og sjokoladerullekake istedet.

Gidder ikke ha 10 forskjellige kaker, for folk spiser ikke så mye sånt lenger er mtt inntrykk... Ihvertfall ikke hos vår familie. blitt mer opptatt av kosthold enn da jeg var liten ;O)

Skrevet

-Daimkake. Genialt å bake i god tid, og ha den klar i frysen. Bare å ta den opp når en skal ha den, og legge den ned igjen. Blir jo som is også, og det er deilig i sommervarmen nå.

-Hvetekringle. Bake den kvelden før, ikke heve den før en kjevler og smører den. Sett den på bakeplaten, dekk den til med ett klede og sett den på ett kaldt rom over natten. Så steker du dem mens dere kler på dere om morran. Det er jo ikke noe som er så godt som en nybakt hvetekringle med melis over. Heller ikke noen grisekake om det er barn i selskapet. Og slenge i frysen om det blir mye til overs.

-Lagkake er alltid ett must i sammenkomster i min familie. Nermeste forklaring jeg kan komme på, er litt i nærheten av bløtekake, men ett stykke unna også. Til og med min mann som ikke liker kaker liker litt.

-Eplekake. Deilig med is, eller krem til.

-Jordbær. Nå er det virkelig sesong, så jordbær, krem og havreflarn er deilig. De er jo gode de kjøpe kakene også, så en trenger jo ikke lage dem selv.

-Sjokoladeboller

-Muffins. Jeg liker med appelsinsmak, så bytter alltid ut 1dl av vannet med appelsinsaft (selv i 1-2-3 pakkene) ungene elsker dem.

-Bløtekake med sesongens bær syns jeg alltid er en selvfølge.

-Rullekake

Da stoppa jeg opp med kaker ja.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...