SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 sorry, men må spørre om noen gidder titte innom. trenger jo ikke se heller bare gå inn så jeg får litt mer kapasitet... he,he www.snuppaogtulla.piczo.com jeg holder på der inne så er sikkert ikke alt som virker osv... takker for all hjelp! )
*Isabell* Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Da har jeg tittet innom:) Søte jenter du har:)
Tommage♀♂ Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Tittet innom jeg=) Herlige prinsesser du har!
Rusketuska Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Da har jeg vært og tittet ) Så store de blir;) Synes ikke det var lenge siden du fikk minste tulla heller ) Savner alltid Moss/Rygge når jeg ser bilder derifra ;( Men, fin side :0))
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Tusen takk alle sammen ) Den gamle siden er full så prøver å linke sammen denne nye med den gamle he,he Men glemte jo at man må opparbeide seg plass til flere bilder! ja, helt utrolig hvor fort de blir store! Tenk at minsten er 7 mnd om et par dager... Og ikke minst storesøster blir 2 år om bare et par uker! Var det noe særlig med bilder som du kjente deg igjen da? trodde ikke jeg hadde fått ut noe særlig enda... Men flytt nedover da vel ;O)
Rusketuska Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Nei, jeg kjente ikke igjen så mange bilder... men bare det å vite vet du ) Flytte nedover?? Hmmm, hadde jeg bare fått med meg ungene så.... De stortrives så utrolig godt her "oppe", jeg klarer rett og slett ikke å dra de med på flytting igjen ) Men, jeg har det ikke "vondt" her jeg heller da, men... man savner alltid hjembyen likevel, slik innemellom ) )
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 20. juni 2007 Nei, da er det vel kanskje værre... Jeg savner ofte hjemstedet mitt når vi kjører gjennom eller er på besøk der osv. Men sånn når jeg tenker etter så savner jeg det overhodet ikke likevel. Savner de fine stedene vi feks gikk turer, barndomsminner osv. Men savner ikke å bo der! Kan godt hende vi flytter herfra og... Ser litt sånn ut om dagen. Hva synes du om mossefolk sånn generelt? Hvor er det du bor igjen? Husker ikke lenger... *rødme*
Rusketuska Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Vi flytta til Vest-Telemark, ei lita bygd....... ca 33 tusen færre innbyggere enn "hjemme":)) haha.... Åh?? Flytte derifra?? Hvorfor? Mossefolk?? Tja, det rare er at Mossefolk sa en gang at de var "kalde og sære".... Men, nei!!!! Her i bygda er de sære!! Virkelig sære!! :0)) Men, tror kanskje Mossinger, eller Østfoldinger har veldig mye med "sitt" å gjøre... Kanskje man glemmer alle rundt en? Kanskje man glemmer naboskap, og dette å "bry seg om" ... Merker at her oppe, bryr folk seg mye mer ( på både godt og vondt ) Men... å oppdra barn her i Seljord, det tror jeg faktisk er veldig bra!! Jo, folk bryr seg, litt for mye innemellom... Men, likevel, vi plukker opp unger som kanskje havner "utfor", vi bryr oss veldig mye med hvordan andre har det her... Og det er ålreit!!! På en måte; alle er med på å oppdra barna!! Alle "ser" ungene, og vi fanger nok opp ting mye kjappere her enn i en "storby" som Moss.... Men, likevel.... Rygge kommune er ikke så diger de heller da... Og jeg vet hvilken skolekrets dere tilhører ( gikk der selv) og jeg synes det var ypperlig!! Men, tidene forandrer seg... Og jeg har venninner der nede med tenåringsbarn i dag, og har forstått at det er MYE vanskeligere å oppdra barn der enn her... Det skjer mye mer der nede desverre... Så på slik måte er jeg glad vi bor her vi bor ) Men... hvor ville dere isåfall flytte henn?? (finnes PM om du ikke vil svare her )
Twig Skrevet 20. juni 2007 #10 Skrevet 20. juni 2007 Da har jeg vært innom ) nyydelige jenter du har! finfin side =))
SnupsaTupsa Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 20. juni 2007 egentlig burde jeg ikke svare, men gå og legge meg! he,he ellers er jeg vel ikke så redd for å skrive her... ikke om dette. Har vel også skrevet innlegg her før om hva jeg synes om mossefolk tror jeg ;O) Vet du det? jøss hehe hvor mye har jeg skrevet her før da? he,he Da vi kjøpte her sa selger at vi hørte til Melløs, men naboens datter går på Bytårnet... Så jeg vet nemlig ikke hvilken skolekrets vi går under... Synes mossefolk virker veldig sære og innadvendte. Jeg er selv veldig sjenert, men vanligvis kommer man lett i snakk med folk når man har med seg barn, men ikke engang det er noen "ice-breaker" her. Var med i barselgruppe, og er mye ute med jentene, men det virker ikke lett å få bekjentskaper her. Sambo har kollegaer, og kamerater som også alle sier det samme; mossefolk er en egen "klikk" og de slipper ikke til "nye" folk. En del av disse er selv mossinger. Sier jo litt at vi har flere venner i Fredrikstad enn vi har her i byen... Er dit vi vurderer å flytte også. Liker oss der, og folk virker veldig mye mer vennlige. Vi er der i blandt og der kommer vi alltid i snakk med folk, enten vi er i gamlebyen, på tur, handler eller hva det måtte være. Og de vennene våre er gode, varme mennesker alle sammen. Mulig det er tilfeldig, men det føles ikke sånn! Hører også mye negativt om det å være ungdom her... men det er vel kanskje ikke bedre i Fstad heller?! Ellers stortrives vi, og de vennene vi har her er gull ) Skal sies at noe av grunnen til at vi vurderer flytting også er boligprisene. Jeg har vært i Seljord, og det er veldig koselig der! Jeg har også bodd litt "på bygda", men det var ikke noe for meg. Men så bodde vi i det eneste rekkehuset (4 leil) og var vel bygdas eneste innflyttere, så vi var litt interessante å følge med på *ler*. Ikke har jeg førerkort heller, så buss en gang i uka passer dårlig he,he
Rusketuska Skrevet 20. juni 2007 #12 Skrevet 20. juni 2007 Ok, da husker jeg litt feil ) Trudde dere bodde på Hanan... men, når du sier det nå, så husker jeg ja;)) At naboen datter går på Bytårnet er vel kanskje for at det er ungdomsskolen eller?? Så blir vel Melløs først antagelig?? Broren min bor på Kallum, og datteren deres skal begynne på skolen der til høsten, men da blir det Bytårnet fra 7 klasse... Desverre sier jeg, fordi de ungene/tenåringene der flyr jo kun nede i byen da....( litt synd men.. Jeg er enig med deg når det gjelder Mossefolk/kontra Fredrikstadfolk Folk i Fredrikstad er utrolig sjenerøse, og sosiale, og utadvente ) Mossefolka har nok noe å lære av dem:) Og ja, boligprisene i Moss har steget noe grusomt!!! Sjekker Finn hver dag jeg ( for moro skyld...) Her oppe kan vi kjøpe et hus på 200 kvm for nesten en tredel av prisene hjemme, det sier litt... Pluss at tomtene da kan være fra 3 dobbelt til 7 dobbelt større!!! Men, jeg er nå født i Rygge kommune, oppvokst på Øreåsen, og jeg har bestemt meg at; jeg skal bli gammel der og!!! ) En gang....
SnupsaTupsa Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2007 Kanskje det er fordi bestevenninna mi (mamma'n til storesnupps bestevenninne) bor på Hanan? Er der innimellom kan du si ;O) Nei, hun begynner i 3.klasse... Så ikke uskolen enda. Men bor vi her når det nærmer seg mer så forhører vi oss vel... Men vi bor såpass nærme sentrum at de nok vil være der en del uansett... 5-10 min gange ned til sentrum herfra. Kallum tror jeg er rett over Klostergata for oss ;O) Verden er ikke så stor likevel he,he Malakoff-skolen ligger "rett borti der" bare vi kommer oss over.,, Da har vi samme inntrykket av Fstadfolket, ja! De er så herlige! Og det er mye mas fra den kanten om at vi skal komme nedover og de skal ta godt vare på oss ) Eneste da er selvfølgelig at vi kommer enda lenger unna den lille familien vi har. Sukk. Ikke noe enkelt valg! Boligprisene er ville!!! trenger større plass og skal egentlig bygge på her, men står litt fast for øyeblikket og har vurdert å selge istedet. Stortrives egentlig, men... Vi har god tomtestrl med tanke på hvor sentralt vi bor, og det er stille og rolig. Huset er koselig... Og er ikke snakk om at vi klarer å finne et annet hus her i byen vi har råd til tror jeg. Hadde ikke hatt råd til dette heller med dagens priser! Synes det er fint oppover Høyda og jeg! Skjønner godt at du vil tilbake!!! ) Nå MÅ jeg løpe til senga mi. hører den lille er lys våken som vanlig, og gubben kommer vel til å kverke meg for at han ikke sover... han som skal på jobb og greier he,he Er jo ikke behov for søvn når man "bare" er hjemme hele dagen med 2 små ;OP Kose deg og sove godt! Var veldig koselig å snakke med deg! PS har du noen fine turveier og badeplasser å anbefale? Er jo ikke så veldig kjent, jeg... Går den samme gamle runden gjennom Nesparken og over tykkemyr/krapfoss og evt over tigerplassen og forbi fossen osv... Bader gjør vi på Årefjorden... he,he ) nattaklem
SnupsaTupsa Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #14 Skrevet 21. juni 2007 kan forresten gjerne sende pm om du vil... slipper jo å lete opp dette innlegget støtt nattinatt hehe )
Rusketuska Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Ja, kanskje jeg roter mellom dere litt ( K og R med C og minste lille gutt ) Hmmm... skal være enig at på Bytårnet ville jeg aldri hatt mine barn... Vet ikke hvorfor... Jeg er nå 35 år og er født og oppvokst på de trakter ( rygge da...) Men, Bytårnet...nei... Melløs? Ja!! ) Rart det der, kanskje jeg er sær og?? hehe..) Forstår dere veier mye for og imot... Ikke bare-bare å flytte fra et sted uansett!! Og når det gjelder barna, så tror jeg heller ikke de har det noe "bedre" i Fr.stad enn i Moss..... Det hele ligger jo mye på hva vi foreldre gjør og ) ( noen bryr seg, andre tenker ikke over ting, mens noen desverre "driter" i det...) Så er nok likt der tror jeg... Men, litt forskjell er det nok. Mulig det har litt lenger tilbake å gjøre. Fredrikstad har alltid hatt mye liv i byen, dvs: revy etc etc...) Men, der har jammen Moss blitt flinke og!!!! Om noen år er kanskje Mossefolk like sosiale og lette å bli kjent med som Fr.stad folka ) Du får ha en god natt:) Og hilse til Kristine ) Hun er nok veldig opptatt om dagen ) Endelig har far i huset fått en gutt og ) Artig!! Si at jeg tenker på dem ( er ikke så ofte her lenger selv) :0)) Ble litt rotete dette her, har tatt meg et par glass vin, .......)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå