Gå til innhold

Det blir visst ei jente:) men sambo ville mest ha gutt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

ikke det. han sier jo selvsagt at det er ok uansett hva det blir , men han har pratet mye om hva han kan gjøre med en gutt.. leke med.. sammenligne seg selv med som han sier.. (han har ingen fra før jeg har to jenter)..og er såpass oppi åra at tror det bare blir en.. :).. jeg vet jo at det blir kjekt uansett hva som kommer.. men føler allikevel at det hadde vært morro å gitt han en gutt..når han så sårt ønsker det..

På UL så sa jordmora at han trodde det var en jente.. 95 % sikkert.. og jeg som har hatt sånn en guttefølelse hele tiden.. vi snakket om babyen som om det var gutt og.. vi har ikke LOV å være misfornøyd.. og det er vi ikke heller.. men.. uansett så tenker jeg litt på det..

.. noen med samme stygge tanker??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er så mange som ikke kan få barn, så jeg ville vært glad eg får en etterkommer :) Samme hva det er!

Skrevet

selvfølgelig.. :).. det var ikke det jeg mente.. vi er overlykkelige.. dette er bare tanker jeg deler med dere...

Skrevet

ÅJJAAAA... Husker med første graviditet. Var 100% sikker på det var gutt, og min samboer ønsket seg gutt. Nja, ok, han sa aldri han VILLE eller ønsket seg en gutt da... Men jeg tolket det som det.

Da vi var på UL og JM sa det var 100% sikkert jente... jeg ble så skuffa... på HANS vegner. Jeg trodde han var lei seg osv... Det plaget livet av meg, glemte helt hvor glad jeg var for at babyen var frisk og at det faktisk var ei lita tulle inne i der.

Det endte opp med at jeg hylgaulte på veien hjem... og da sa han at han ønsket seg jente og han gledet seg sååå mye og alt mulig... det hjalp, og jeg kunne GLEDE meg over tulla som var der. Det var jo det samme for meg hvilke kjønne det var... men var lei meg på hans vegner liksom.-.... HELT teit, når jeg tenker tilbake.

Skrevet

Ja sånn er det.. for meg er det det samme.. seff hadde det vært gøy med en gutt etter to jenter.. men det betyr ikke noe.. men han har jo ingen.. så han tenker i (teorien).. hvordan ting blir liksom.. han sier han tror han har vanskeligere for å relatere seg med jenter..

det er nok derfor jeg tenker litt sånn..

Skrevet

Vet du.. jeg har faktisk en viss forståelse for dette temaet jeg. I begynnelsen av svangerskapet trodde vi at vi skulle ha jente. Jeg så en liten skuffelse i samboeren, han hadde sett for seg gutt han, mye av de samme årsakene som mannen din nevner. Er noe med dette vettu, å få en som blir lik seg selv liksom. Når vi på 3D-ul fant ut det blir gutt, så la jeg merke til hvordan han lyste opp, mer enn et barn på julaften ;-)

Klart dere er glad for jenta som kommer, men likevel må det være lov å sette ord på følelser som dukker opp. Jeg og min samboer ønsket jo oss hvert vårt kjønn vi... og det er jo bare den ene som kunne ha rett ;-)

Skrevet

Tusen takk bluebell.. :)..

jeg vet jo at han kommer til å elske barnet ditt.. men som sagt så var han litt innstilt på dette med "gutten"..:)

Skrevet

Hørt utrykket: Pappa-jente :)

De fleste pappaer er jo så populære. Hva skal han "relatere" seg til? Han skal jo bare leke med tulla ;) Ta henne med på lekeplassen, svømmehallen, se mumitrollet med henne, lære henne å sykle, ta henne med på sin første kinotur, eller sirkus...

Jenter er jo ganske like gutter da som barn... bortsett fra noen liker biler og nøn nøønn, og noen liker dukker og lage kaffi ;)

Skrevet

Jeg har den erfaringen, at hvis man ønsker seg ett kjønn, så er det best å ikke finne det ut før fødselen. For i fødsel blir man uasnett bare overlykkelig..............Men på UL er det mange som kjenner det lille skuffede stikket...... Jeg har prøvd begge deler, og jeg er enig. Har også hørt andre har samme erfaring. Lykke til!!

Skrevet

he he barnet SITT kanskje :);)

Skrevet

Må bare smile jeg.

Når mamma var gravid med meg, viste de ikke kjønn. Vet ikke om det var vanlig på den tiden heller....

Men en baby blir jo han, så de omtalte meg som han.

Uten å tenke over det.

Når han ble født skulle de på båt-tur osv.

Når de ringte å sa at det ble ei jente var det en 12år gammel gutt som ble kjempeskuffet. Han hadde jo sett for seg at det ble en gutt han kunne kjøre bil og bygge lego med!

Han skulle ikke hilse på noe jente nei!

Det hele endte med at han ble overtalt, bet skuffelsen i seg, kjøpte en bamse og dro på sykehuset.

Det tok ikke lange tiden før han fant ut at jente ikke var så ille likevell :)

Han omtrent bodde på gulvet sammen med meg. Bygde lego, kjørte biler, laget hytte og mye annet mer "gutte-aktige" saker.

Har kjempemange gode minner jeg (";)

Skrevet

får satse på at det blir som hos meg da :-) var samme hva vi fikk altså...

men var på ordinær ul i uke 18,jm mente det var jente,men at ho ville ikkje gi nokka garanti,men det var det ho mente ho så :-)

så no i uke 35 var i på ny ul,ka såg i??jo ballene til gutten.,...hehehe..

var på ny ul igår,å da så vi hele utstyret :-) hehe...

rundt uke 18-20 e kjønnsorganene veldig like sier mange...om det stemme veit i ikkje...

Skrevet

Det er vel helst litt før at kjønnsorganene er veldig like....rundt uke 12-14 for eks. Fra tiden en er på ordinær ul utvikler de seg veldig forskjellig. Men det er selvsagt ikke alltid like lett å se "riktig" om ikke babyen ligger sånn til...;o)

Skrevet

Uansett hva det blir, er det hans "feil" :-P

Det er mannfolka som bestemmer kjønnet

hihi

Skrevet

Takk for flotte svar ::).. og ikke dømmende :).

Er i uke 21 nå.. så kan hende jeg tar en ul til før fødselen.:)..

slik at vi "vet".. for da kan vi på en måte prate mer om det før hun/han kommer..

men uansett er vi jo overlykkelige.. alt har gått så flott!!:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...