Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Var hos legen idag og fikk anbefalt å ta 2 ss linfrø hver dag. Men leste nå på nett at det kan lages blåsyre i magen når man tar dem. Dette kan vel være farlig for babyen, eller? Noen som har noen erfaringer?
frodig Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Tror ikke det er farlig med linfrø. Nå er det jo så populært med både linfrø og linfrøolje, så jeg tror ikke helsekostforretningene ville pushet frem et naturmiddel som er giftig. Mitt tips er å legge linfrøene i litt yoghurt over natten i kjøleskapet slik at de sveller litt og ikke blir så tunge å fordøye. De blir litt klissete og grøtete, men du trenger jo ikke bruke opp hele yoghurten til dette. Bare legg det i et glass for seg med den dæsj yoghurt, så spiser du resten av den "uklumpede" yoghurten som dessert/belønning.
ano`num *17.03.10* Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Vi har et par "pasienter" vi bruker linfrø til daglig. Kan ikke tenke meg at dette hadde blitt bestemt om det på noen måte kan være farlig. De får det både i yoghurt og i syltetøy. Hvis jeg husker riktig. Er en stund siden jeg har vært på den avdelingen. Det geniale med linfrø er at det skal smake lite (har selv ikke prøvd) og det setter fart i fordøyelsen Kan egentlig tenke meg at det er mye bedre å kunne behandle/forebygge treg mage med bla linfrø, enn å måte ty til andre hjelpemidler som levolac. Ikke at det er farlig det heller! Ser bare for meg at linfrø er mer naturlig, og dermed mer skånsomt. Er jo også mange brød som inneholder linfrø. De er jo skikkelig saftige
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå