Gjest Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Har aldri gruet meg til fødselen, heller egentlig gledet meg. men nå fikk jeg en kynner, tenkte på at sånn kommer magen til å kjennes ut når jeg har rier også, og så fikk jeg HELT panikk! Jeg er ikke redd for smerten, men for selve greien... Som noen her inne allerede vet, bodde jeg sammen med en voldelig og alkoholisert fyr i et par år. Og nå ser jeg bare for meg at den "blottleggelsen" og tapet av kontroll som blir under fødselen, kommer til å være den samme som den følelsen jeg hadde etter å ha bli banket eller "voldtatt" (man kan vel kanskje ikke bli voldtatt av sin egen samboer, men det var sånn jeg oppfattet det)av han... Og så blir jeg så redd, for den følelsen er ikke noe gøy =( Uff, hva skal jeg gjøre nå da? dette kom helt kastet på meg! kan jo ikke la vær å føde heller... uff, er jo bare 12 uker igjen også da..
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 jeg tror det vil gå bra jeg:) om du klarer fokusere på at det er en fødsel, du har folk rundt deg som bare vil deg godt og ingen kan skade deg eller ønsker å skade deg:) Har selv opplevd en del, varsla sykehuset om det og får veldig tett og fin oppfølging, så du kan jo nevne det for jordmor og finne løsninger feks?
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Ja får bare prøve å fokusere... håper egentlig jeg får kjempevondt jeg, så jeg har smertene å fokusere på... kanskje jeg skal ta det opp med jordmor, skal til henne i morgen... Takk for svar =) Balooa: du har post igjen! Nå må jeg legge meg jenter... natta =)
Babyheaven OVERTID:( Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Hei sauen . Jeg har også bodd sammen med en sånn en og var ferdig med rettsak osv for omtrent akkurat ett år siden. Men snakk med jordmor/lege om det,hvis de ikke allerede vet det. Min jordmor kastet seg på med en gang,og har skrevet at jeg er blitt utsatt for vold på helsekortet mitt,for at de skal ta ekstra hensyn og være obs på reaksjoner. Hun mente at pga vold,skal vi tas litt ekstra godt vare på under fødsel. . Håper det ordner seg for deg, Lykke til:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå