Babyfacepsycho Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg tenker på afganerne i oslo. Dem hadde jo frist til 22.00 ikveld på og fjerne seg. Men er fortsatt der. Skal det bli på samme måten som forige sommer? Hva er det dem vil oppnå? Hvis dem har lyst til og bli i norge (selv om mange av dem har fått avslag) så må det vel være bedre og hvertfall føle politiets ordre? Dem må jo skjønne at det ikke er til dems fordel og trotse politiet?
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg skjønner HELT OG HOLDENT hva du mener. Men hvilke andre alternativer har de?? Noe MÅ de gjøre. Som de føler selv..
Gjest -<<- Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Selvsagt er det til deres fordel å trosse politiet. Hadde de ikke gjort det i utgangspunktet ville de vært i Afghanistan nå. Det fornuftigste de kan gjøre er å holde seg konstant i medias søkelys, og dermed få så stor oppmerksomhet at det blir skummelt å være den politikeren/embetsmannen som får dem sendt ut av landet om det skulle vise seg at de sulter/tortureres/drepes når de er vel hjemme. Da har de en reell, om enn liten, mulighet til å få oppholdstillatelse.
Babyfacepsycho Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 Alltså greit nok at dem føler dem må gjøre noe. Men det må da holde med og markere det på den måten dem allerede har gjort. Hvorfor fortsette etter at dem har fått besked fra politi om og fjerne seg?Det må vel være bedre om dem har sin fredlige demonstrasjon og så viser at dem klarer og oppføre seg, gjenom og høre på politiet. Må jo være bedre for dem og fremstå på en ordentlig måte. =)
Babyfacepsycho Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Kan ikke si meg enig med deg der. (selv om jeg på en måte skjønner hva du mener. Men synes likevell ikke det gagner afganerne og oppføre seg som dem gjør nå)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 JEG kan ikke svare på det.Og tror heller ikke andre nordmenn kan det. Jeg er ikke i deres situasjon - heldigvis. Det går ikke engang an å sette seg inn i deres situasjon. De skal sendes tilbake til et utrygt land, fra dette landet. Og det må være for jævelig for de alle. At de ikke hører på purken i det tilfellet.. Man kan vurdere det begge veier, men jeg syns det er greit så lenge det ikke blir voldelige demonstrasjoner ut a dette.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå