Gå til innhold

Kaja79...nå har jeg kjøpt meg vogn!


Legekjærringa

Anbefalte innlegg

Hei, har du fått deg vogn. Jeg endte opp med Emmaljunga City Cerox 360 (de har den i Sandvika hos Babykos) Jeg kjøpte min i Sverige og sparte en del, bare på vognen 1500.- pluss at jeg fikk med stelleveske, fottrekk og regntrekk. Jeg tok med city bag og skal ha en voksipose med håndtak slik at jeg lett kan bære babyen opp de 4 etg...uten heis. eller putte han i en bæresele. Vognen har masse fine egenskaper. Gå inn på Emmaljunga sine sider og se på vognen hvis du ikke har fått kjøpt deg en. Det stod jo mellom denne, bugaboo eller teutonia S3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei Embarazada!

Og gratulerer med vogn :-) Vi bestilte vogn i forrige uke. Etter myyye frem og tilbake endte vi opp med teutonia fun som duovogn. Så håper vi blir fornøyde. Den virket veldig nett og god å trille i butikken i alle fall.. Tror det er en ok byvogn - både m bag og som sportsvogn. Litt usikker på hvordan den blir til vinteren og til trilleturer på veier med mye grus og stein. Om den ikke egner seg til det får vi heller vurdere å kjøpe en billig tilleggsvogn brukt et sted. Vi bestilte med den nye fashionbagen, om du har sett den. Vurderte softabag også. Sikkert praktisk det, for da kan man enkelt løfte den med ut av vogna. Men synes fashionbagen var så fin. Så har den håndtak, så skal kunne bære med den også. Har bestilt på babyshop så ikke fått den enda. Skulle ta maks 8 uker sa de. Blir spennende! Glemte faktisk å sjekke hva som fulgte med av ekstrautstyr.. :)

City Cerorox er vel litt samme type vogn? Med to svingbare foran? Har sett den på nettet, men ikke i virkeligheten. Emmaljunga skal jo være gode vogner, så håper du blir fornøyd. Voksipose med håndtak hørtes lurt ut. Vi har heis, så ikke så avhengig av å måtte bære babyen langt.. Skal få en lammeskinnspose av svigermor, så da kjøper jeg ikke noe annet med det første.

Har ikke helt oversikt over hva mer jeg trenger egentlig, bortsett fra bilstol. Må sette meg og planlegge snart. Begynner jo å nærme seg nå ;-)

Hvordan går det med deg ellers da? Du fikk jo en veldig tøff start på svangerskapet med kvalme, bekymringer og så bruddet på toppen av det hele.. Håper det går bedre nå. Bestemt navn til lillegutt, forresten? Vi har ikke bestemt oss. Tror vi må se han først :-)

 

Kan jo hende vi sees før fødselen. Jeg har vært så opptatt siste månedene, så ikke fått tid til å gå på så mange treff. Men kanskje i løpet av sommeren...

 

Klem :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei, glemte å svare deg ser jeg nå.

 

Det går greit med meg. Er veldig opptatt med oppussing og ordne hjemme så tiden går fort for meg...litt for fort. Har ikke fått blitt med på noen treff heller.

 

Jeg vurderte også Teutonia, og jeg er sikker på at du blir fornøyd. Litten og nett. Jeg valgte Emmaljunga for den fordi jeg følte at sittedelen var litt større og lengre. Men det var et hardt valg. Måtte velge for det så ut som om jeg kom til å bli sittende her uten vogn!

 

Håper vi sees på et treff før vi føder. Har ikke bestemt navn...må som dere se ungen først. Han blir nok litt gylden i huden (fra far og bestefar) og får mørkt krøllete hår så jeg kan liksom ikke kalle han Ola ;0) Har utlovet dusør til personen som kommer opp med navnet jeg velger.

 

Til vogna trenger du ihvertfall regntrekk (nylon best?), myggnetting (tenkt på de døsige vepsene på sensommeren, mygg og andre insekter) og stelleveske. Parasol kan være greit men ikke sikkert du trenger det. Jeg ser ann. Mange slenger bare et sånt helseteppe over vognen. Vi vet jo ikke hvordan det blir med varmen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen!

Godt å høre at det går bra! Navn er vanskelig, ja. Vi har heller ikke bestemt.

Synes også tiden nesten går for fort nå. Har mye jeg har planlagt å gjøre før lillegutt kommer. Så håper jeg ikke føder før tiden, he he..

Har slappet av en stund etter at vogna var bestilt, men tenkte jeg skulle begynne å skaffe meg en oversikt over hva annet som trengs nå. Er jo greit å være forberedt, så det ikke blir sånt stress i siste liten. Men tror jeg kommer til å se litt an behovet også. Orker ikke hamstre alt mulig som vi kanskje får bruk for..

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Også kjøpt vogn,kjøpte den nye av DBS vi da.. sparte 1700 kr ved å kjøpe den i svergie,på Happyland i Svinesund... veldig fornøyd.. Kombivogn med maaange muligheter.. gleder meg tilå begynne å bruke den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...