Gå til innhold

Faens Cosmic Comfort! i en Touran....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke montert den bakovervendt!! Eller jo; jeg gjør det, men da får ikke plass til å sitte i sete foran da (Touran)! Så jeg satte det fremovervendt da (ikke diskusjon takk), men det var jo ikke det jeg hadde tenkt! Og i tillegg lurer jeg på om det mangler en bit på sete; På hver side er den en sånn rød dings til å ta setebeltet igjennom- skal de være like på begge sider? For på den ene siden mangler det en låsemekanisme så beltet bare "ligger" inni der- stemmer det da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Florry, florry, florry...

Tell til ti... Hihi!

Jeg har da fått det til i Passaten, så da må det jo gå i din bil også!!

Beltet skal ikke gjennom noe rød greier på mitt sete, det skal over den stålbøylen med blått på. Over og rundt den, på en måte. Hva står det på siden av setet ditt? På mitt står det "må ikke anvendes fremover før 15kg!" Hos ei annen stod det fra 9kg. Skjønner ikke... ;)

Hjelpe deg?

Skrevet

Hehe... Ikke for å erte altså, men jeg har alltid ment at Touranen er for liten! (Eller - jeg synes jo det er litt gøy med litt uskyldig mobbing, da...)

Vurdert å skifte sete? Trodde det var forholdsvis god plass mellom setene i en Touran, jeg, men har altså aldri prøvd. Har BeSafe iZi Combi, vi, og synes ikke det tar stor plass. Har forsetet i bakerste posisjon med barnesetet bakovervendt i vår bil.

Skrevet

Kakao™: sånn på siden.. hva slags bil har dere? Vi kjøpte det setet idag.

(Vi vurderer også Touran, får håpe det funker der da...)

Skrevet

Er superfornøyd med bilen- frem til igår da..... Jeg er 1,65 høy og får ikke lurt inn beina mine i fremsete med sete baki! Sete er helt nytt og fikk beskjed om at det var det minste. Harvenninner som har Passat og der går det supert, men setene er ikke så rette der...

Skrevet

chill*: Vi har en Ford S-max, og den er jo ganske diger, da... Hadde Ford Mondeo stasjonsvogn før, og opplevde nøyaktig det samme ang. plass til sete der. Passasjersetet var i bakerste posisjon der også.

Skrevet

Hvis du trer det mellom de røde sperreklemmene så har du montert det feil. Ta med bil og sete der du kjøpte sete og få dem til å vise deg hvordan du monterer det. De røde klemmene er for å montere det forovervendt. Du skal bruke den grå klemma!

Skrevet

Ang hvorvidt det mangler en del, så gjør det det, om den ene røde låsen ikke henger på, slik som på den andre siden, og på den grå låsen, som du skal bruke om det er montert bakovervendt...

Jeg kjøpte cosmic da jeg hadde passat st.vogn, og jeg måtte også snu det forovervendt, pga plassmangel foran.. Det som er så teit, er at cosmic må stå så langt fra ryggen på baksetene i bilen hvis man skal montere det bakovervendt.. Da blir det jo stående "ut" i bilen, bak pass.sete eller førersete foran.

Jeg kjøpte det setet bare pga at det kunne monteres bakovervendt, men jeg har ikke brukt det bakovervendt i det hele tatt, nettopp pga samme problem som deg.. :-/

Skrevet

Vi har besafe izi kid(kun bakovervendt montering) og hadde Touran før. Er enig med hun som skriver at Touranen er liten ja... Vi bytter til sharan nå.. (Men pga plass i bagasjerommet da, ikke i coupe`en)

Men poenget var vi hadde snuppa`s sete i midten bak og der satt det som en drøm. Vi hadde sinnsykt god plass foran, og god plass til å sitte en voksen på hver side av henne bak.

Lykke til med montering iallefall!

Skrevet

Ja, de klypene har jeg brukt nå som jegh ar montert den fremmover...Men da mangler det ihvertfall en del etter det jeg kan forstå.

Skrevet

har ikke lyst til å montere i midten for da når jeg ikke bort til storesøstra. jeg synes også det kan se ut som sete er for bredt til å ha i midten, uten at jeg må flytte BEGGE setene forover....

Skrevet

Hørtes ut som du har litt av en utfordring foran deg.. Ja, vi har bare 1 barn og har henne derfor i midten siden der er det som er tryggest. Men når barn 2 kommer etterhvert får vi et dilemma. Tror vi ender med å ha den mindste i midten siden det er denne som har svakest rygg osv..

Men lykke til iallefall!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...