Slettes Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 uendelig masse om at vi skal begynne med å gi - det er jammen på tide å gi, osv - junior flaske slik at hun kan få passet ham.. Han er nå 8 uker og hun har mast non stop i minst syv av disse.. Dama hører ikke når jeg sier det rett ut og nå er jeg gått tom for alle andre unskyldninger, jeg har brukt bl.a. disse - sugeteknikken er ikke god nok til at jeg tør prøve flaske, han tar ikke smokk og jeg skal amme lengst mulig.. Hun sier selv hun MÅ passe ham, men da før han blir 3 måneder.. Jeg leser henne slik at hun helst vil ha ham i denne perioden for da vil han bare ligge rolig, sove og spise.. Er jeg virkelig så slem som ikke lar henne passe ham? Jeg føler meg litt gnien som holder på slik, men dette er mitt barn og når jeg er klar for å prøve flasken og trenger litt pustepauser så har jeg da vett å si ifra!! Det er jo ikke hun som skal bestemme når jeg skal ut å spise med mannen min og kose meg? Dette klarer vi faktisk ganske godt selv ved å ta med junior??
jente,jente, ? Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Det er jo du som avgjør dette, ikke hun. Om du ammer må hun jo forstå at hun ikke kan ha han ennå.. Du kan jo ikke begynne å gi flaske bare for at hun skal få passe han så fort så mulig. Slapp av og stå på ditt, det kommer masse tider senere hvor hun sikkert kan passe han
fleXibel Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg sa til de som spurte om å passe vesla; Ikke før jeg føler meg klar og trygg Og det kan ta opp til måneder eller et år, det vet jeg ikke, men jeg vil først føle meg trygg på at det vil gå greit.. (liker det at vesla da har muligheter til å kunne utrykke seg litt mer enn bare skrik og kaving..gjør det lettere for henne OG den som skal passe henne)
Maisie Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Du er da virkelig ikke slem som sier dette til henne!! Synes heller ikke du er gnien. Helledussen, gutten din er 8 uker, jo! Skulle tro det var svigerinna din sin baby sånn som hun maser! Hun har da ingenting med å mase sånn på deg om at du må begynne med flaske fordi hun vil passe ham nå, makan! Si til henne at du skal si ifra når hun kan få passe ham, men at det kan bli lenge til, for du har tenkt å amme lengst mulig, og sånn er det med den saken. Og overse videre mas.
Sinah Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Det er selvfølgelig opp til deg/DERE når dere synes det er greit å la andre passe deres barn. Sliter du fortsatt med amming, siden du sier at sugeteknikken ikke er god nok? For ellers er det jo et poeng å la de prøve flaske, for før eller siden så vil du nok ønske deg en barnevakt. Når det er sagt, er jeg litt overrasket over hvor mange som er frustrerte fordi andre i familien "maser" om å få være barnevakt (selv om man kanskje ikke burde mase om det). Babyene har ikke vondt av at andre får passe dem, om det så er for en time eller en overnatting. Det er ikke noe poeng i å la det gå sport i å vente lengst mulig i å la andre passe barna sine. Det er en fordel for både barn, foreldre og resten av familien at andre enn foreldrene får lov til å få et nært forhold til barnet. Vi hadde mange forskjellige barnevakter (først og fremst nærmeste familie) til eldstemann, og hun er blitt veldig fleksibel. Er aldri redd eller lei seg for å være hos andre, heller motsatt. Nå er jeg veldig spent på hvordan det blir med minsten, som etter 9 måneder knapt har hatt barnevakt, fordi vi har bodd hjemmefra en stund.
grå :) Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 hmm jeg låner ikke ut malin enda jeg og hun er 5 måneder. ikke det at så mange spør heller da men.... . synes det er litt tidlig å ha dem vekke
Sinah Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Det er selvfølgelig opp til foreldrene, men jeg tror på at barna har mye glede av å utvikle nære forhold til andre (så fremt det er folk du stoler på, selvfølgelig). Kan også godt skjønne svigerforeldre og andre, som blir litt skuffet over aldri å slippe til. Men jeg er blant de som bare synes det er deilig når andre tar seg av ungene mine, jeg da... he-he ;0)
monztah Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Snuppa her har nettopp vært på sin første & andre overnatting hos tanta si (svigerinna mi), og hun er 12 måneder. Her har også vært uttrykt ønske om å passe siden hun var ganske liten, men har ikke følt det som aktuelt. Nå derimot, koser de seg skikkelig sammen. Det er vel sånn at de første månedene (i hvert fall!) har babyen kun behov for deg (og muligens pappaen...). Men når de runder året er de sosiale små vesener som har stor glede av å bli dullet med av familie og kjente. Har i hvert fall inntrykk av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå