Gå til innhold

velger dere poppis navn eller "uvanlige"?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og sambo har jente navnet klart, men ul sier at vi venter en liten gutte baby. vi er uenige ang navn. Han liker såkalte poppis navn, og jeg liker litt spesielle, men ikke for spesielt. (mellom-gate=) hehe...

Hvordan tenker dere rundt dette?Har dere valgt navn utifra om de er poppis eller ikke??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil ikke ha ti-på-topp navn, men samtidig vil jeg ha navn som folk har hørt før. Eldste heter Didrik

Skrevet

Vi har valgt et navn som ikke er poppis i det hele tatt, men samtidig et vanlig navn som de fleste har hørt. jenta vår skal hete anniken.

Skrevet

sambo liker feks et navn som er på topp 10 listen. er ca 5000 som heter det... han mener at 5000 er lite... :(

vi har feks snakket om oliver som litt over 2000 heter, men dette tipper jeg kommer til å bli et top 10 navn i løpet av neste år... men ingen kan spå... :) hehe.. dette mener også sambo, at neste år kanskje det navnet ikke er så poppis...

hmmm

Skrevet

Jeg kunne aldri tenkt meg å ha poppis navn på barna mine.

De navnene som vi har valgt klar er spesielle, men også utrolig fine.

 

Om dere er uenige, kan dere kanskje prøve å komme frem til et kompromiss med et dobbeltnavn? Der barnet deres får et poppis navn, og et spesielt et :)

Skrevet

ja han sier jeg kan få besteme mellom navnet:=) hehe... Kanskje noen som har forslag til spesielle mellom navn?? ;):)

har tenkt litt på:

imre

olai

men vil gjerne ha fler alternativ..

Navn er IKKE enkelt, iallefall ikke gutt navn..

 

Skrevet

Vi fant først navn som var på toppen.

Egentlig liker vi ikke topp navn. Er så kjedelig når mange heter det samme. Men akkurat det navnet bestemte vi oss for!

 

Nå dukket det opp forhold som gjorde at vi ikke bør bruke det likevell.

& vi er også dypt uenig.

Jeg vil helst ha noe nytt. Noe ingen andre har. Samtidig som det ikke skal bli for sært heller.

 

Eldste her i hus har et navn bare 1200 har :)

Men hun skiller seg ikke ut.

Nå har jeg funnet et navn som omtrent like mange har. Men mannen nekter. Typisk.

 

Han er av typen som ikke liker å gjøre noe nytt, eller være førstemann ut. Han må ha det gamle trauste. Uansett hva det gjelder; alt fra middag til .... ja.

Skrevet

ano num: Jeg har AKKURAT det samme probemet. Han er redd for å være først ut... Tror egentlig han liker noen av navnet faktisk, men ER så sta liksom at han vil gå for det "safe"... Vet iallefall at ingen av de navnene jeg har foreslått kan være typiske mobbe navn... (tror jeg da)

 

Skrevet

Vi velger navn fra det vi liker selv. Om de er poppis eller ikke bryr vi oss ikke særlig om:)

Skrevet

på førstemann trodd ejeg jeg valgte ett uvanlig navn...meeeneh i løpet av det året og året etter sku jo alle barn få det navnet...hehe

 

kjipt når det er ett navn man har likt leeenge som plutselig bli kjempe populært... men ikke så mange som heter mellomnavnet da...

Skrevet

Vi har valgt en kombinasjon som vi selv mener ikke er brukt ennå, nemlig Tony Leander. Tony er jo mer sjelden nå i dag, mens Leander er på vei opp. Er min samboer som absolutt ville ha Tony, mens jeg selv ønsket et mer popis navn. Jeg valgte da mellomnavnet som bare blir mer og mer pop =)

 

 

Skrevet

Imre er kjempekult!!!

 

Foreslår kombinasjoen Imre Aleksander jeg, da får dere i pose og sekk når det gjelder uvanlig og popisnavn =)

Skrevet

Vi tar navn som vi liker uavhengig av lister (tror jeg.. Kan jo bli påvirket:P) Hører såå masse pene navn for tiden!:D

Skrevet

Vi har valgt navn utifra de vi liker best...Vi ble enige om ett jentenavn og ett guttenavn før vi visste kjønnet, og begge var tilfeldigvis navn som er poppis akkurat nå...Men men...d får bare være...Så den lille jenten vår skal hete Leah hun :)

Skrevet

Jeg vil hverken ha popisnavn eller spesielle "fancy" navn. bare helt normalt og gjerne oppkalling etter noen i slekta.

Skrevet

Både nr 1 og nr 2 får vel såkalte poppisnavn, men som ingen andre heter her,viser det seg. Ingen i bhg, eller som er under 10 år iallefall. Så da er det ingen problem.

Skrevet

Vil ikke ha noen 10 på topp navn, men jeg synes at betydningen av navnet er det viktigste jeg da?

Jeg er heller ikke religiøs, og ønsket derfor ikke bibliske navn. Så navnevalgene her har holdt seg på latinsk og grekiskt ursprung.

Begge mine barn har noe "uvanlige" navn, absolutt ikke noen fancy, men navn som kansje ikke har vært brukt så mye de siste årene.

Men begge barna har navn som betyder elskverdig, og i tilegg den eneste og lysbringer. Og det synes jeg er litt finere enn f.eks "stridsøks"...eller noen annen fjern betydning...hihi:-)

Skrevet

Bare et lite tips ang. navnestatistikk:

 

Mange av de typiske poppis-navnene er det ikke så mange som heter, "problemet" er bare at alle de som heter det er født i de siste årene. Oliver er nok et slikt navn, var veldig uvanlig for noen år siden, men har blitt populært de siste 5-10 årene. Totalt i Norge er det sikkert mange færre som heter Oliver enn f.eks. Kjell, men blant små barn er det omvendt. Kjenner mange små Oliver'er, men ikke en eneste liten Kjell ;-)

 

På www.ssb.no under navnestatiskikk kan man se både kurver som viser utviklingen til navn, og en oversikt over hvor mange som har fått bestemte navn i hvert av de siste 10 årene. Da får man et bedre bilte på popularitetsstigningen.

 

Forøvrig mener jeg at foreldre må velge akkurat det navnet de synes passer best - uavhengig av popularitet!

 

 

 

Skrevet

Vi har jo valgt et "poppis-navn" til gutten vår, men ikke fordi det er populært - men fordi vi enkelt og greit likte det navnet aller best:o) Bestemte meg lenge før jeg ble gravidf at om jeg noengang fikk en gutt skulle han hete Tobias - og det var lenge før det kom på topp ti...

Bryr meg egentlig ikke om at det er et "poppis-navn" så lenge vi ikke kjenner noen som heter det/vet om noen som heter det.

 

Jenta i magen slet vi mer med...før vi fikk Tobias hadde vi bestemt oss for Emma på en evt jente...men nå syns jeg rett og slett ikke navnet er så fint lengre pga av at "alle" heter det. Kjenner mange med barn som heter Emma, så da blir det helt feil...det kjipe er at vi bestemte oss for det navnet lenge før det ble så populært...typisk;o/

 

Men nå har vi funnet et navn til lillesnuppa som ikke er så veldig vanlig - hun skal hete Milla. Litt greit at ikke alle heter det samme, men hadde nok valgt navnet selv om det lå på topp ti...elsker det navnet:o)

Skrevet

Vi ville gjerne kalle opp noen i familien, og etter mye om og men har vi falt på oldemora mi som døde for over 60 år siden. Visstnok var hun et driftig kvinnemenneske, og navnet er ikke sært, men det er heller en variant av et mer vanlig navn. Tilsammen er det ca 80 stk som har dette som fornavn eller som en del av dobbeltnavn.

Hva andre vil ha, det blir opp til dem, men jeg husker i klassen min hadde vi Monica D, F, A og K...

Skrevet

Vi velger uvanlig. Storebror har et uvanlig navn, og da bør lillebror også få et :)

Skrevet

Jeg heller litt i mot det som ingen andre har jeg da :-) Er bare min sønn som heter det han heter i Norge tror jeg ?

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Det er 70 stk som heter det datteren min heter. kanskje færre

Skrevet

artig å høre hva folk mener=)

Skrevet

He, he.

Datteren til Åge Aleksandersen heter Imre Aleksandersen...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...