Gå til innhold

Hvordan var forholdene....

Anbefalte innlegg

Skrevet

før dere fikk barn?

Hadde dere "ordnede" forhold: gift/ samboere i mange år, ferdig med utdannelse, faste jobber, eget hus etc.? Hvordan hadde dere det da dere fikk barn og har det endret seg etterpå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi var samboere, flyttet inn i nybygd hus 2 mnd før termin, fast jobb begge to.. Vi hadde det veldig bra før sønnen vår kom, og har det like bra nå :)

Skrevet

Her var det ikke mye som var på plass akkurat. Han leide en stor leilighet med 3 soverom når vi ble sammen, jeg flyttet inn etter en mnd, var gravid 8 mnd etter det igjen. Vi forlovet oss når vi fant ut at vi var gravid. Vi hadde begge jobber, så vi hadde begge inntekt under permisjonen min. Når jenta vår var 2 år begynte vi begge på skole. Giftet oss når hun var 6 år og fikk ei snuppe til når hun var 7 1/2 år. Eier egen leilighet nå og venter på å få tomt så vi kan bygge oss hus. Vil si at mye har skjedd på disse snart 11 årene. ;o)

Skrevet

Var gift og i "ordnede forhold" da gullet kom. Men var ikke gift året før, da førstemann, som dessverre døde, kom. Vi hadde eget hus, og far i fast jobb, mor var student både før og etter fødsel. Nå er gullet to, og begge foreldre jobber, mer stress og mas, men går greit. Selvfølgelig har forholdene endret seg, men vi har det bra!

Skrevet

Samboere så vidt, forsåvidt også sammen så vidt, knapt påbegynt utdannelse, vikar- og deltidsjobber, leid bolig. Strengt tatt ikke min unge heller, på det tidspunktet - og den andre mora hans var noe mer etablert enn moi, myself and I.

Nå er vi omtrent gift, eier bolig, har jobber og en unge til. Fortsatt under utdannelse.

Skrevet

Har forresten aldri hatt det så bra sammen som nå, trodde ikke det skulle være så bra etter såpass mange år ilag. :o)

Skrevet

Vi hadde vært sammen i 6 år da eldste jenta kom. Begge var ferdig utdannet og hadde fast jobb. Vi hadde hus og bil. God økonomi.

Vi var 24 år da.

Nå er alt som da bare vi har kjøpt nytt hus, en til bil og fått enda et barn:-)

Skrevet

absolutt ikke ordnede forhold.... Jeg bodde i Norge, barnfar i Australia. Ikke planlagt barn, men veldig velkommen. Var sammen i tilsammen 2 år, før jeg gjorde det slutt i november 06. da var pjokken 8 mnd. han ville ikke flytte hit og ikke jeg dit. Var der nede i 3-4 mnd med babyen, men det funket ytterst dårlig for å si det mildt. Dessverre. Ferdig med utdannelsen min var jeg, men hadde enda ikke fått meg fast jobb.

Nå er forholdene slik : ny kjæreste og ny jobb :)

Skrevet

Kan jo svare selv også da hehe.

Vi hadde vært samboere i 7 år, forlovet i 6. Hadde eget hus, begge hadde faste jobber og fullført utdannelse. Sambo begynte på videre utdannelse som han hoppet av og begynte selvstendig ett halvt år før tulla ble født. Jeg var ferdig med videre utdannelse i mai, 3 mnd. før tulla ble født.

Vi har det fortsatt veldig bra!

Skrevet

Hadde to jobber, leiede leilighet og var igrunn singel da jeg ble gravid.

I de site årene har jeg gått fra å leie til å eie leilighet, til å bo hos mine foreldre. Fra å være singel til å bli sammne med barnefar, til å bli singel igjen. Men nå har jeg verdens herligste mann, med hus og jobb og barn, så nå er vi straks samboere.

Fast jobb har jeg enda, eller siste dag i morgen før 3 uker med ferie. Etter det skal jeg være husmor enstund når vi har flyttet sammen. Gleder meg!

Skrevet

Vi hadde vært samboere i 6 år.

Jeg var i fast jobb, sambo var student og vi leide leilighet.

Hadde det i grunnen helt topp :)

Nå har vi kjøpt hus, har to barn og to biler. Sambo er i fast jobb, jeg er for tiden jobbsøker.

Vi har det bra nå også, men har trangere økonomi når enn da, litt kjipt å tenke på, men men...

Skrevet

Vi har vært gift i 2 år og eide leilighet. Mannen min jobber og jeg er student. Gullet er nå 3 måneder.

Vi har det knall nå og elsker å være foreldre :)

Skrevet

Vi er ganske så kjedelige. Giftet oss etter 3 år, så fikk vi barn 1,5 år senere. Mannen er sivilingenieur og jeg er siviløkonom.

Har fast jobb, jeg jobber kun 20% for tiden. Eget hus, pus, volvo stasjonsvogn. Lite i lån.

Må legge til at vi ikke er unge: jeg er 33 og mannen fyller 39 neste uke.

Forholdet er like fint som før barnet kom. Vi snakker veldig mye, krangler lite. Slipper mye av problemer vi ville hatt når vi var yngre. Ikke glad i uteliv, økonomi er i orden, begge kan akseptere at ting krever kompromiss og ikke alltid får man sin vilje. jeg er lykkelig i forholdet.

Skrevet

Hadde vert sammen i 8,5 år da vi ble gravide bodd sammen i 2,5 år. Begge har fast jobb og ordnet økonomi.

Koser oss masse med snuppa og lever vel egentlig som før, bortsett fra at nå er vi tre:) Er sosiale av oss begge to, men alltid vært typen som koser seg like godt hjemme som ute en lørdagskveld:)

Vi har fått høre i flere år allerede at vi er som et gift gammelt ektepar på mange måter, og vi er 25 og 26 og ikke forlovet en gang:)

Skrevet

tja. hadde hus, bil og studielån:) gubben hadde/har fast jobb, jeg hadde vikariat 50%. så ble jeg sykemeldt i svangerskapet og da ble hun jeg vikarierte for friskmeldt 25% så økonomien ble strengere da jeg skulle ut i jobb igjen. deretter fikk jeg meg en vaskejobb i tillegg på 25% noen måneder før jeg ble gravid på nytt. dermed hadde jeg tilsammen 50% stilling. ble sykemeldt ganske tidlig pga bekkenløsning og er nå arbeidsledig da permisjonen er over. såååå økonomien har vel egentlig gått jevnt nedover kan man si

Skrevet

Hadde vært gift i litt over ett år, og sammen i 7, da eldstemann kom. Vi var studenter begge to, men han tok (lang) pause fra studiene og fikk seg jobb, helt uten press fra min side, da jeg var noen måneder på vei. Etter at jeg hadde vært hjemme et år, sa han opp jobben og ble hjemme/dagpappa til kusinen i et år. Ironisk at vi ikke kan gjøre det nå med minsten, som vi har mye bedre råd, men også, selvfølgelig, myyye større lån. Vi hadde en toroms til jenta var 5, da var det deilig å få mer plass.

Jeg slutter meg til at jeg er overraska over hvor bra man kan ha det sammen etter så mange år (snart 15...). Men, jeg er heldig og har verdens snilleste mann :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...