Bambi på slankern Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Ja, jeg hadde termin torsdag 14.06.07, og hadde til mandagen ikke kjent noenting.. ikke ett eneste forvarsel på at noe var i gjære, men jeg hadde på følelsen av at det ikke var lenge til... På mandagen fikk vi betong til grunnmuren, og jeg var med og staket den nedi... ville ha ut denne ungen nå... men nei.. ingenting skjedde... Onsdag vaknet jeg, og noe jeg tror var slimproppen gikk kom ut da jeg var i dusjen... var på kontroll hos jordmor, og på kvelden hadde vi besøk av noen venner, og ca 1900 fikk jeg en veldig trang til og legge meg.. ble kjempetrett... Men gikk ikke å la meg før i 2230 tiden... Våknet 0115 av kraftig mensmurring i tak... med 6-7 minutter mellom.. og de varte i nesten halvannet minutt... 0205 ringte jeg føden.. fikk beskjed om å avvente i allefall en halvtime... 0245 våget jeg ikke mer... og vi kjørte mot føden.. riene kom med 3 minutt mellomrom i bilen.. annenhver var sterkere...var fremme 0330... Så kom nederlaget ... bare to cm åpning... Så da ble jeg liggende der da.. med riene mine.. som aldri ble verre enn mensmurringer... men smertetoppene var såpass at jeg kastet opp (har aldrig taklet å ha magesmerter, og kaser opp også når jeg har mensen...) Slappet godt av mellom riene.. de sterke var nede i 5 minutts mellomrom, men litt over 0600 fikk jeg basjetrang i hver ri... Etter noen rier sa jeg i fra, og de kom og undersøkte meg... FULL åpning, og en bitteliten kant igjen... Mensmurringene var borte, og erstattet med intens basjetrang hver gang.. Men prøvde så godt jeg kunne å holde igjen.. var grusomt... hele kroppen ville trykke, og jeg måtte bare jobbe mot og mot.... 0645 klarte jeg ikke og holde igjen lenger, og fill tillatelse til og presse med... det var nesten den verste delen av hele greia... kjente selv det ikke var plass, og brølte vel noe slikt som " klipp for faen, KLIPP før jeg revner!!!" Men de klippet ikke før hodet hadde stått en stund uten fremdrift, og hjertelyden ble svakere... 0710, var Odin ute, vog 4215g, og 52 cm... brukte bare 5 timer og 55 minutter.. Var største pluggen på avdelingen så lenge vi var der... Fikk han rett opp på magen min mens de sydde meg og tok blodprøvene fra navlesnoren... og far klipte snoren etterpå... Så kom den jævligste delen av alt sammen... Da de tok vek gutten min, og skulle vege han, og jeg såg ned på magen min for førstegang etter at han og morkaken kom ut.... FY FOR ET GRUSOMT SYN!!!!!!! minnet om en mishandlet gelefisk.. eller overkjørt glassmanet.... Alt i alt var det en veldig lett fødsel... noe helt annet enn jeg forventet... Og jeg ble ikke avskremt fra å få flere... heller motsatt.. Nå er vi hjemme og nyter dagene.. han er så rolig, og jeg fikk nok melk til han nesten med en gang... han spiser og sover, og har seg en time eller to på dagen der han ligger og ser seg omkring med verdens nydligste øyner... Klem til alle andre som venter på sitt lille nurk der ute!! Håper dere får like gode opplevelser med deres første som jeg gjorde...
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Gratulerer-og form en flott historie! Odin er flott navn ,-) Nyt tiden med den lille fremover...
mamma i juli Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Fikk tårer i øynene jeg nå! Lykke til videre!!!
AnLin *j07* med januargutt. Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 Gratulerer! Odin er jo et flott navn på en litt stor gutt, da! :0)
Bambi på slankern Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #11 Skrevet 21. juni 2007 Tusen takk for alle gratulasjoner!! Stor klem til dere alle!
Bambi på slankern Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #12 Skrevet 21. juni 2007 glemte vist og srkive at jeg ikke hadde annen smertelindring en sterilvanns perler, og desse ambefales på det STERKESTE!!!!! hadde kjempegod effekt av de, og de sved ikke slik mange er redd for... skulle ha akkunputur oså, men så langt kom vi ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå