Gå til innhold

Noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har veldig lyst på en liten baby til, da min datter er snart 3.5 år. Problemet mitt er at jeg er under utredning på arbeidsrådgivningskontoret, psykolog-damen som jeg går til der kommer mest sannsynlig til å anbefale rehabiliteringspenger eller tidsbegrenset uføretrygd. Saken er den at hvis jeg blir gravid nå, og hun de på trygdekontoret mener jeg skal ha rehabiliteringspenger først, vil jeg miste rehabiliteringspengene hvis jeg feks får for 6 mnd av gangen og når jeg går ut i fødselspermisjon så mister jeg de? Hvordan fungerer dette? Jeg er jo ikke i jobb? Skjønner dere hva jeg mener?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen som vet?

Skrevet

Uff er litt desperat til å få vite dette. Kan de liksom hvis jeg får rehabliteringspenger i 6 mnd også har jeg kanskje 3 måneder igjen av svangereskapet, også får jeg innvilget 3 eller 6 måneder til av rehabiliteringspenger, stopper de det da og gir meg engangsstønad eller kan pappaen få permisjonen jeg skulle hatt med betaling også går jeg videre på rehabiliteringspenger?

Skrevet

Tvilsomt at noen her inne vet mere om dette en f.eks NAV. Ring dit å spør om alt du lurer på...

Skrevet

Ja men du skjønner spørsmålet mitt sant?

Skrevet

Om du fortsetter rehabiliteringen etter fødsel (etter de 6 ukene du MÅ ta selv) så kan far ta permisjon i 29 eller 39 uker. Du får da engangsstønaden itillegg til rehab penger.

Skrevet

Hvis jeg skjønte spørsmålet sitt riktig så er det?

Selv om jeg får støtte fra nav, får jeg dette som fødelsespenger?

Nei, nå er jeg sikkert langt på jordet.`.?

Skrevet

Rehab penger får man ikke foreldrepenger av. Dessverre.

Man mister inntekten helt om man velger å være hjemme i permisjon. Får da kun engangsstønaden. Ellers blir det slik jeg svarte ovenfor.

Samme reglene gjelder for attføring.

Skrevet

Hvis jeg får en baby i mars, da har jeg fått rehabiliteringspenger i 6 mnd, og kanskje fått innvilget for nye 6 måneder, det vil da si at jeg har fått innvilget rehabiliteringspenger for 3 måneder til etter svangerskapsslutt (babyen er 3 mnd ;) da. Går det an? Eller avslutter de den da 3 måneder før pga jeg skal ha baby? Mener du at jeg kan overføre en del uker til far mens jeg går på rehabilitering? og at jeg da får utbetalt rehab-penger i tillegg til engangsstønad? mens far mottar foreldrepenger?

Skrevet

Dytter litt.

Skrevet

Dytt til i morgen.

Skrevet

Send meg pm, så skal jeg prøve å svare deg så godt jeg kan imorgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...