Gå til innhold

Dere som er erfarne :-)

Hønseføtter og gulerøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får ikke svar på "Bli gravid" så prøver her...

Som en utålmodig prøver på nr. 2 har jeg i dag gått til innkjøp av eggløsningstest for 1 gang(QR) siden det er flere som har skrevet om bruk av eggløsningstest som graviditetstest før forventet mens, og det er ca 5 dager før min IKM. Tok test i stad og den viser positivt iforhold til eggløsning.

Er erfaringenene her inne slik at man da er gravid, eller har man fått positiv eggløsningstest og det har vist seg at man ikke er gravid?

Skjønner jo at jeg selvfølgelig må ta en graviditetstest om en uke eller noe for å få en endelig bekreftelse, men er bare så sinnsykt utålmodig..Eller vente på at mensen skal komme da...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke helt på det der at eltester kan vise positivt på hcg.

Altså, el tester måler jo luteiniserende hormon, altså LH stigningen din, som indikerer el.Og ikke hcg, som er et annet hormon.

For at en skal kunne se det på en test,bør en bruke gravitetstest, siden den er laget for hormonet HCG og ikke LH.

Vent du, og se om mensen kommer /ikke kommer om 5 dager og ta en graviditetstest, hvis du trenger det.

Lykke til!

Skrevet

TAKK for svar :-)

Ja, er fullstendig klar over at det er 2 forskjellige hormoner og at testene slår ut på forskjellige ting. Men ser det er så mange som skriver at de var positive på eggløsningstest like før IKM så jeg lurte på om det var en trend eller ikke.

Men er igrunnen helt enig.. Jeg burde absolutt vente! Er bare så sinnsykt klar for å vite akkurat NÅ... Det er bare det at jeg i en uke allerede har "visst" at jeg er gravid. Og greit nok at jeg ønsker meg en til, men jeg hadde aldri en slik følelse med Nr 1 eller spira vi mista i mars heller. Og heller aldri mens vi prøve i 1 år på gullet. Så jeg er bare klar for å få et fysiologisk svar som enten bekrefter eller avkrefter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...