Gå til innhold

Steker eller koker man asparges?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er så godt, men har aldri prøvd å lage det selv... Og, er det samme fremgangsmåte på de små aspargesene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dampkoke dem er best :) men de kan også grilles f.eks! veldig godt asparges!!!

Skrevet

samme fremgangsmåte, og er best å steke de...også om du har, snurr en skive bacon rundt...det er godt det....hehe...men pass på å ha i nok smør, blir god smak da, og salte og pepre de....

Skrevet

Både og... kommer an på hva man vil bruke dem til ;-)

Skrevet

Vi har nettopp gumlet 2 pakker asparges (DERFOR MIN ANDRE TRÅD :-) Jeg lært følgende av Gino Valente: Brekk av nederst 2-3 cm. Når du bøyer merker du hvor den selv vil brekkes av. Kok i lettsaltet vann (bare 2-3 cm i kjelen) i 3-4 minutter. Stable aspargesen slik at toppene ikke er nede i vannet. De skal bare dampkokes. Legg de ferdig kokte på et fat og hell over rikelig med god olivenolje. Strø på helst knust falsalt eller kværnet salt. Nam nam...

Skrevet

Ok, så da kan man gjøre begge deler da :) Men, dampkoke - kan jeg bruke sånn potetrist da eller? Og, hvor lenge?

Skrevet

Dampe, koke, woke, grille, you name it. De små er ikke så praktiske å grille, men ellers samma sak.

Skrevet

Ha ha.... leste at du strødde over knust ASFALT!!!

Det hadde vært yummi det, tenker jeg.... =D

Skrevet

..Server med Hollandais saus.. og spekeskinke...

Skrevet

Wok- fres med olivenolje og havsalt, 2-3 min. Ha på hakket hvitløk, fres 1min til. Hvitløken skal ikke bli brun. :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...