ღDidrikmamsenღ Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Har ikke så veldig lyst på GU akkurat.. Synes det var så mange som var oppi rattata å taffset under fødselen jeg, 7 uker siden, sitter friskt i minnet enda det gitt.. Så var det prevensjon da. Hva skal jeg velge da? Skal ha noe så jeg slipper mensen i allefall, det er bra sikkert!! Hva bruker dere?
Mille** Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Hadde ikke GU på 6 ukers kontrollen. Hvis du ammer er vel mini pille eller spiral en ide, men som regel må du vente noen uker til før de setter inn spiral.
Gjest_1001 Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville takket nei til Cerazette om du får tilbudet. Mange blør en evighet med dem, går masse opp i vekt, humørsvingninger osv. Mensen tror jeg det blir vanskelig å unngå med mindre du ta p-piller og hopper over sukkerpillene hver uke... man er ihvertfall ikke garantert å slippe mensen med noen som helst prevansjon. P-sprøyte er et alternativ. Mange mister mensen helt med den, men det finnes også de som blør de tre mnd den varer. Jeg ville hatt en spiral jeg. Mindre å tenke på. Hehe. Jeg vet ikke jeg. Det kommer jo mye ann på om du ammer eller ikke. Om du ikke ammer vil du ha et mye større og bedre tilbud.
Mor til mine2 ♂ ♂ Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Tok ikke gu på 6-ukersen jeg.. Satte inn kobberspiral 4 mnd etter fødselen. Har ikke plagdes noe med den..
Kondis som en murstein Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Du trenger ikke å ha en GU... Jeg hadde ikke det på kontrollen, legen spurte ikke engang. Såfremt du ikke har noen plager, er det ingen vits... Var og satt inn spiral idag, hormonspiral. 13 uker siden fødsel. 20% som mister mensen helt, håper jeg er en av dem, hehe...
ღDidrikmamsenღ Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Ammer så smått enda. Eller siden Didrik ikke tar puppen, så pumper jeg meg å gir han! (slitsomt) Cerazette skal jeg ikke ha, hadde bare små blødninger hele tiden med de.. Dritt. Fikk satt inn spiral på 6-ukerskontrollen sist gang. Kobberspiral da, men blødde veldig mye. Hva skal man med kontroll hvis man ikke skal ha gu da? Jaja, får vel dit å høre
blond Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Du kan kombinere 6-ukers kontrollen med innsetting av spiral hvis du velger det.
Kondis som en murstein Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Ja, si det... Ikke stort han gjorde på kontrollen. Målte blodtrykk hm, ja det var det tror jeg... Og spurte hvordan det gikk etc...
Ella i farta Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Jeg hadde gu og det var jo...veldig vondt. Men tok jo ikke så lang tid da...så overlevde jo. Man har jo mye 6 ukers kontroll for å snakke om prevensjon, samt at de sikkert vil følge opp moren litt helsemessig både fysisk og psykisk...jeg snakket om fødselen med legen, om babyen, ammingen, prevensjon osv;) Legen og kontordamene synes ihvertfall det var stas...å se krabaten som hadde vært inni magen på alle kontrollene!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå