Firkløvern Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hadde fryktelig mageondt fredagskveld og dro til legevakt, som igjen sendte meg videre til undersøkelse på sykehus. UL og legeundersøkelse. Ble veldig forundret når jeg i går fikk regning i posten. Trodde at som gravid er all legehjelp gratis.. Er det noen som kan svare meg på dette? Har prøvd å søke på nettet etter lover og regler, men finner ingenting om dette. På forhånd takk.
Mor til en stor og en liten Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Alt som er svangerskapsrelatert er gratis mtp legehjelp!! Har selv vært en gang på legevakten i Oslo pga magevondt og har selvfølgelig ikke betalt, heller ikke fått regning i posten.
~La luna~ Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 sniker meg inn fra 3.tri Vet ikke svaret men.. jeg måtte også betale da jeg var på legevakta pga magesmerter.. var bare 210kr, men var ikke gratis der nei.. Men er nok veldig forskjellig. Hørt om noen som har sluppet å betale også, så vet ikke hva slags regel som gjelder i sånne tilfeller. Har aldri betalt noe ellers, annet enn den sjekken på legevakta.. Ikke mye til hjelp dette akkurat, men ikke bare du som måtte betale ihvertfall!
line_n & sara Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 hm..rare greier! du skal vell bare betale for privat ul og privat legevakt! ring nav trygd m en gang! det må jo være en feil!
Mitt vakre trekløver Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville ringt legevakta, og spurt om det ikke har oppstått en feil. Kanskje de har oversett at du er gravid - det holdt på å skje meg på legekontoret. Hun sa; "det blir 200,-!".... men så skjøt hun inn, etter å kikka på pc-skjermen "nei, foresten du er gravid du - da blir det ingenting!" Kan jo hende de stryker regningen, hvis du ringer å legger det frem for dem. Verdt et forsøk i hvert fall:)
Firkløvern Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 20. juni 2007 Det var legen på sykehuset som sendte regninga... Tror jeg ringer NAV i morgen. Takk til alle som har svart meg!
Solstrålen80 *gutt og jente* Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 ring å klag du,skal vel ikke betale for det nei.
Happy H Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 når eg hadde en SA og kom på legevakten betalte eg ingenting. har vert på legevakten i forbindelse m blødninger tidligere og har heller ikkje betalt. så du skal nok egentlig ikkje betale den regningen. ville tatt kontakt m de og hørt eg!!!
Moyra Skrevet 21. juni 2007 #9 Skrevet 21. juni 2007 jeg var på legevakta i oslo pga magesmerter og de tok masse prøver av meg og fikk symelding og sånne ting som pleier å koste masse penger, men da jeg var ferdig sa legen at siden jeg er gravid så skulle jeg ikke betale noe.. Alt som har med graviditet å gjøre skal ikke koste noe, altså.. Da skal dere evt få det refundert.
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Alt av det offentlige er gratis for gravide ja, med unntak av litt utstyr (f.eks. en sånn svær q-tips i forbindelse med underlivsundersøkelse til 30 kr eller 50 kr til bilder fra UL), men også det meste av utstyret er gratis. Jeg måtte ha sykemelding som ikke var svangerskapsrelatert, og den kosta 125 kr, hadde jeg vært sykemeldt pga svangerskapet hadde dette kostet 0 kr.
sol og varme Skrevet 22. juni 2007 #11 Skrevet 22. juni 2007 så lenge det er svangerskapsrelatert så er det gratis -uten tvil, jeg var på legevakta sist søndag (2 ganger) første gangen betalte jeg ikke pga svangerskapet - andre gangen sa de at de sendre regning i posten...synes det var litt rart fordi jeg ble samtidig innlagt... men da var det liksom ikke pga svangerskapet -og jeg må betale...
white lady Skrevet 22. juni 2007 #12 Skrevet 22. juni 2007 Det er nok ikke alt som er gratis selv om man er gravid! Jeg var selv på legevakta for et par måneder tilbake, trengte en sykemelding i en fart. (Pga graviditeten) Måtte betale rett under 300 kr. Jeg spurte faktisk både legen på legevakta og fastlegen min senere om det var riktig at jeg skulle betale siden det var svangerskapsrelatert, og jo, det var nok det...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå