Kiwien Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hva ville dere sagt om en gjest kom med hvit/kremhvit kjole i deres bryllup? Har en venninne som har funnet en helt utrolig nydelig kjole som hun ønsker å bruke i ett bryllup, men, bruden har gitt utrykk for at det ikke er noe ønskelig at noen av gjestene kommer med hvit/kremhvit kjole. Er det bruden som er smålig og "sneversynt" eller bør venninnen min innfinne seg med det? Jeg har ett syn på det, men, vil høre hva dere her inne synes også?
♥Snulder Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 I vårt bryllup kan damene gjerne komme i hvite kjoler:=)
Arb.ledig husmor Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Eg vil helst unngå at gjestene mine kommer i hvitt... men skal også skrive i innbydelsene da; Antrekk: Mørk dress.. og da sier det seg selv at man ikke dukker opp i hvit kjole...
mammamamut Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 man skal aldri komme i hvit kjole i et bryllup. Det strider mot all skikk og bruk! Mørk dress betyr vel bare at man skal ha lang kjole. Sier ikke noe om farger, men ikke hvit uansett dresskode. Jeg blir mektig irritert hvis noen tropper opp i hvitt i mitt bryllup.
Stine_ Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg ville blitt skuffet hvis noen kommer i mitt bryllup med hvit kjole.. Det er bare bruden som kan være hvit den dagen--.-
To gutter + spire Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Vi skreiv mørk dress i inv. søskenbarnet mitt på 16 år kom i ivoryfarget kjole m brunt belte i livet. Jeg reagerte litt , men sa selvf. ikke noe. (mye fordi hun er ung ...hadde vært noe annet hvis min mor hadde troppet opp i hvit lang kjole..) Men uansett - man skal ikke komme i hvitt som gjest !! Jeg ville ALDRI gjort det.
Milletrille Skrevet 21. juni 2007 #7 Skrevet 21. juni 2007 Jeg styrer helt klart unna hvit kjole i bryllup, det samme med sort og rødt. Så sant den ikke er mønstrete med flere farger, da går det selvfølgelig an! Det er bruden som skal skille seg ut, ikke du som gjest!!!
Gurine og gulla Skrevet 21. juni 2007 #8 Skrevet 21. juni 2007 Hvorfor kan vi ikke ha svart eller rød kjole? Jeg har nettopp kjøpt meg en kjempe fin svart kjole, har kjempe lyst å bruke den i et bryllup.... er det FY!...?
Kiwien Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 21. juni 2007 En svart kjole kan en gå med, så lenge en kombinerer den med en annen farge. Foreksempel ett gull belte eller ett sjal. Det er jo så mye fint tilbehør rundt omkring, hvorfor ikke ta seg en tur rundt for å se litt? Kan jo si så mye at det er en en kommende svigerinne som ønsker å komme med hvit kjole i det overnevnte bryllupet. Jeg føler meg på en måte som en dårlig venninne nå, men, har sagt til henne at hun ikke må kjøpe den hvite kjolen!!! Det strider mot "regler" osv... Men, hun prøvde kjolen hinn dagen, og den "satt så fint osv". Hun skulle ha den, måtte bare skaffe seg penger til den først.
mammamamut Skrevet 21. juni 2007 #10 Skrevet 21. juni 2007 Hvis man følger gammel skikk å bruk skal man ikke bruke svart fordi det er sorgens farge. Går man med rødt betyr det at man har hatt ett forhold til brudgom. I dag er nok ikke alle like nøye med disse fargene, men man kan få reaksjoner fra de eldre generasjonene hvis man går i svart og rødt.
mammamamut Skrevet 21. juni 2007 #11 Skrevet 21. juni 2007 Forstår hun ikke at hun ikke må kjøpe denne kjolen uansett hvor fin hun synes den er?? Forklar henne skikkelig hvor frekt det faktisk er å møte opp i et bryllup i hvit kjole! Har hun så store problemer at hun er nødt til å prøve ta oppmerksomheten fra bruden. Si til henne at det nok ikke bare blir bare bruden som vil reagere, men også familie og venner! Jeg synes det er ganske respektløst å komme i hvitt i et bryllup!
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #12 Skrevet 21. juni 2007 nei jeg syns at såpass må da veninnen din skjønne.. Man dukker da ikke opp i hvit kjole i et bryllup hvis man ikke er brud??? Det skjønner vel hun også hvos hun lokker opp øya litt...
Kiwien Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 21. juni 2007 Hun er ganske bestemt. Jeg lurer på om hun er ute etter å provosere bruden og hennes familie. Jeg har litt kontakt med søsteren til bruden, og, "frekk" som jeg er, fortalte jeg om venninnen min. Da svarte søsteren til bruden dette: "hvis hun kommer med hvit kjole, i sin bror sitt bryllup, selv etter at bruden har sagt at det ikke vil være noe positivt, så får hun ikke komme i bryllupet. Hun vil rett og slett bli nødt til å: 1) Finne seg ett nytt antrekk fort 2) Reise hjem igjen, og la vær å være med i bryllupet." Litt tøff måte å gjøre det på, men, mest sannsynlig ender det opp med det siste. Om jeg kjenner venninnen min godt! Tusen takk for svar alle sammen, jeg var så redd for at det bare var jeg som "fulgte" den regelen.
hund&barn@fullrulle Skrevet 21. juni 2007 #14 Skrevet 21. juni 2007 Hvitt kommer man IKKE med. Har pent sommerlig som kode i mitt bryllup men forventer faktisk at ingen kommer med helhvit kjole. Ang svart og rødt så er nok de kodene borte nå, men etter gammel skikk så skal man ikke bære de fargene i bryllup. Ok, hadde det vært ei lita jente, men svigerinne... Det er bare for å være ekkel...
mammamamut Skrevet 21. juni 2007 #15 Skrevet 21. juni 2007 Jeg håper bruden er tøff nok til å ba henne om å dra å si hun er uønsket i bryllupet slik hun er kledd! Gjett hvor flau venninna di blir da! Skikkelig tøft gjort hvis dette skjer!!!
dritgrei hei hei! Skrevet 21. juni 2007 #16 Skrevet 21. juni 2007 Jeg som brud, ville blitt litt lei meg om noen andre kom i brudekjole... folkeskikken sier at man ikke skal bruke svart og ikke skal bruke hvitt i et bryllup... Jeg kjenner at jeg er drittradisjonell når det gjelder dette. Og jeg syns slett ikke at bruden er verken sneversynt eller smålig, jeg syns hun er fin som har lyst til å være helt spesiell på sin egen dag, og det tror jeg at venninner forstår. :-)
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #17 Skrevet 21. juni 2007 Det er som alle her sier vanlig skikk og bruk å ikke komme i hvit i bryllup. Når bruden atpåtil utrykker et ønske om at din venninne ikke skal komme i hvit forstår jeg ikke hvorfor hun skal skuffe sin kommende svigerinne. Nei hun må nok leite litt til ja
LynxLynx Skrevet 22. juni 2007 #18 Skrevet 22. juni 2007 Hun må da gjerne kjøpe den kjolen hvis hun absolutt vil ha den. Bare hun ikke bruker den i noen annens bryllup.... Det er frekt og uhøflig å komme i antrekk brudefolket har sagt er uønsket. Der er bare å respektere.Det er ikke hennes dag, hun får jenke seg ned ett par hakk
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå