Gå til innhold

Vet ikke hva vi skal gjøre......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så veldig dårlig råd! Vi er studenter begge to, og har ett og ett halvt år igjen av utdanninga.. Vi jobber begge ved siden av studiene, men vi klarer rett og slett ikke å få det til å gå rundt.

Hadde hjulpet veldig med lavere boutgifter.. Vet ikke helt hva jeg skal gjøre, enten må vi selge leiligheten og flytte (Noe jeg har veldig liten lyst til.....) Eller så må jeg vel droppe ut av studiene og komme meg i heltidsjobb...:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du ikke ta deg en heltidsjobb og legge opp litt? Ellers så kan du snakke med banken, og høre om du kan låne litt mer på lånet på leiligheten. Det er jo tross alt bare et halvt år det er snakk om å finansiere.

Skrevet

Tror det beste langsiktig er å finne et rimeligere sted å bo inntil dere er ferdig med utdanningen. Vanskelig å ta opp studier igjen etter et opphold.

Skrevet

går jo ann å fryse lånet og bare betale renter til dere er ferdige på skolen da.

Skrevet

Skaff dere en billig hybel.........lei ut leiligheten slik at den går rundt av seg selv.

Skrevet

Vi får ikke avdragsfrihet på hele lånet desverre. Bare på en del av det. Vi bor i borettslag i tillegg, så vi har en del fellesgjeld vi betaler på. Badene skal pusses opp her også, så husleia stiger nå også..

Har tenkt litt på å leie ut, men samboern er ikke helt med den virker det som! Skal prøve å lufte tanken litt mer for han....

Skrevet

Husk at det er regler for fremleie i borettslag.

Skrevet

I de fleste boretslag får man ha fremleie i 1 år.

Skrevet

Begrensa sympati for luksusproblemer. Er du i stand til å eie egen leilighet som student har du det ikke for vondt akkurat, samt har en stor kapital frosset.

Skrevet

Har dere søkt om bostøtte gjennom husbanken? Ville iallefall gjort et forsøk på det for å minske utgiftene. En annen mulilghet er jo å fullføre dette året, og så at en av dere søker 1 års permisjon fra studiet neste år for å jobbe full tid, for så å gå tilbake til studiene når den andre skal ut i full jobb.

Skrevet

Snakk med banken som nevnt over, hvis dere har grei sikkerhet i boligen er de sikkert villig til å strekke seg langt.

Evnt. kan dere ta en prat med foreldrene deres. Kan jo hende de har mulighet og lyst til å hjelpe dere så dere begge får fullført studiene. Vi fikk et fast beløp av foreldrene mine så lenge jeg studerte når vi hadde kjøpt hus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...