Gå til innhold

Hjelp, hun kosebiter!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille kosegullet er veldig kosete av seg... hun er snart 27mnd.

Hun har begynt å koseklype (helst på mot armhulen eller i halsgropen, overarmene, kinnene) og kooooser seg inntil meg og biter meg... I dag beit hun meg på brystkassa (nesten, jeg så hva hun skulle til med) på bussen hjem, og i låret på kjøkkenet. Hun fikk sterke reaksjoner på begge gangene... Vanskelig å kontrollere et brøøøl når du har 20 små tenner i låret, liksom.

I begge situasjonene hadde hun MYE positiv oppmerksomhet gående, det er helt sikkert ment godt... Og hyggen får jo en brå pause når det skjer. Hun griner hysterisk når jeg reagerer, får kos, og så blir vi venner igjen...

Tips?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmmm.... Kan jo bare håpe at hun gir seg etter å ha fått noen reaksjoner - at hun blir litt "småskremt" av det, så hun ikke gjør det igjen! Jenta mi fikk plutselig for se at det var gøy å bite meg i puppen! Bet så jeg blødde. Men etter et par ganger med hyyyl fra meg, ga hun seg tvert :)

Skrevet

Om min biter pleier jeg bare å si offa, og susse ham på hånden, om han biter meg der, også får jeg en suss tilbake på min hånd :P Hehe...

Skrevet

Hei Expat. Vi hadde litt samme tendens for et par uker siden. Jeg sa tydlig 'au' og og at det ikke var lov. Så rettet vi fokus mot noe helt annet. Bitingen ga seg ganske rask da.....virket som Lilles fokus på dette også forsvant. Han glemte tror jeg. Nå har vi hatt en par uker der han har slått velig når han skal noe han ikke vil (pusse tenner etc). Til å begynne med brukte vi pausetid. Ddet ble gråt og elendighet for å holde han på stolen, han mistet leker, ble frustert og sint på oss og vi på han. Det ble en forferdelig nedadgående frustrasjons og aggresjons spiral for oss alle. I helgen la gubben og jeg om kursen og ignorerer slåingen fullstendig. Vi bare holder rolig hendene hans ned mens vi AKTIVT avleder han med noe gøy. Dette har gjort underverker for oss. Vi har fått ett nytt liv på 3-4 dager. En ny gutt og ny energi. Vi føler oss nå ganske sikre på at uøsnket adferd her hos oss skal håndteres med veiledning på at dette er feil, sammen m,ed ignorereing og endring av fokus.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...