Gå til innhold

Noen med peiling på Redningsvest, str. KG??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Vi skal på båttur med en gjeng og har fått låne en redningsvest som er fra 20-30 kg.

Datteren vår er bare 2 år og veier nesten 15 kg.

Er det galt å bruke en så stor vest da? Det er sånn "babysele" på den med feste mellom bena, men hvordan er det å bruke en vest beregnet på større barn? Jeg er mildt sagt ikke inni dette, vi er nesten aldri på båttur.. Så jeg håper noen har peiling på dette! Vesten sitter bra på henne ellers, og den kan strammes godt, teste i vann i sjøen for gøy her om dagen og hun fløt jo men..

Noen med peiling på dette??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge den sitter bra på henne ser jeg ikke det store problemet med å bruke den. Men den er ikke såpass lang i flyteelementene foran at hun får problemer med å sitte behagelig med den, uten at den blir trøkt opp mot haka...?

Skrevet

Denne mailen sendt vi Helly Hansen ang det samme i fjor sommer>:

Hei. Vi har fått en 6 år gammel HH redningsvaet til vår 1 åring. Denne er for vektklasse 15-20 kg. Han veier nå ca 11 kg, og vesten sitter godt på han. Er det forsvarlig å bruke den selvom han ligger litt under referanseomerådet i vekt?

Svaret vi fikk fra HH:

Hei

Så lenge vesten sitter godt til kroppen (ikke er for stor)

Kan vesten trygt brukes.

Mvh

Customer Service

Skrevet

Jeg hadde ikke brukt en vest som ikke hadde rett vektklasse. Da hadde jeg heller brukt noen få kroner på å leie en vest på Brannstasjonen. Lurer på om det er 30 kr eller noe i leie pr dag, er ikke mange kronene hvertfall.

Husk bare en ting, at en vanlig bleie funker som flytevest om den blir bløt. Derfor anbefales det at små barn ikke skal ha bleie i båt, evt bruke badebleie.

Skrevet

hehe...når jeg leste det du skrev om bleie trodde jeg et øyeblikk du mente av bleie funker som rediningsvest så vest er egentlig overfødig :-)

*ler meg skakk*

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...