Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er anonym her på siden, fordi jeg er gravid. Jeg har et kjent nick fra andre diskusjoner, jeg er både her på BIM og på DIB, ettersom jeg ikke er gravid for første gang. Jeg kjenner mange andre brukere av disse sidene, både folk fra kontoret, venninner, bekjente og familie. Jeg vil gjerne kunne bruke sidene uten å måtte kringkaste mitt svangerskap før jeg ellers ville ha gjort. Synest det er teit å si at en er anonym fordi en ikke tør stå for hva en mener, spesielt på en slik side som dette. Det blir helt feil. Har forøvrig ikke vært med i diskusjonen om ekser og begravelser, og synest nok mange innlegg der var temmelig virkelighetsfjerne, men dem om det. Ville bare si at det kan da være lov til å være anonym på en side for gravide. Det er jo tross alt derfor de har bevart anonymknappen her inne. Hos oss vet ikke stebarna eller mor heller at vi venter flere barn, og vi var tenkt å vente en stund med å fortelle det til hele verden.
Atalanta Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Sevfølgelig er det lov å være anonym her, men min mening i den forige tråden er at det er påfallende mange som skriver inn anonymt her på denne delen av forumet enn på noen av de andre forumene her på BIM, og at det tyder på at litt for mange ikke tør stå for det de mener og skriver her vedr sine stebarn.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Jeg er veldig ærlig ovenfor min samboer om hva jeg føler er vanskelig i forhold til hans barn. Min familie vet også om problem områdene. Men jeg vil ikke at andre skal vite det, de samme menneskene jeg snakket om før, de trenger ikke vite om hva jeg føler er vanskelig. Ellers er det jo veldig spesifikke problemer som kan dukke opp, som har med stebarnas oppførsel problem områder. Ser heller ikke at andre trenger å vite at min stedatter stjeler, har vært utvist fra skolen. Ikke trenger folk jeg kjenner vite om sengeveting og andre problemer. Da hadde jeg jo hengt dem ut, og det vil jeg jo heller ikke. Min samboers eks psykiske problemer trenger heller ikke bli alment kjent i nærmiljøet, det er sikkert brukere her fra hennes arbeidsplass også.
Anonym bruker Skrevet 21. juni 2007 #4 Skrevet 21. juni 2007 Jeg skjønner at noen velger å være anonyme. Jeg er ikke så opptatt av det. Vet om mange som bruker sidene her inne, og det er nok sikkert noen som kjenner meg igjen i levende livet. Jeg sier aldri noe her inne som jeg ikke står inne for 100 %. Jeg er ikke redd for noe som går på meningene mine. Når det gjelder anonym. Jeg er som regel anonym når hovedinnlegger er anonym, eller den jeg velger å svare. Jeg står alltid frem med nikcet mitt når andre jeg svarer gjør det. Det har noe med likeverdighet å gjøre.
Anonym bruker Skrevet 22. juni 2007 #5 Skrevet 22. juni 2007 Jeg velger også å være anonym på denne siden, fordi jeg ikke er så anonym på f.eks Skravle. Der er det mange som kjenner meg. Jeg står inne for alt jeg sier, men akkurat på denne siden vil jeg ikke at folk skal vite hva jeg tenker. For tro meg: veldig lite av mine meninger om mitt forhold til min stedatter er noe jeg flyr rundt å forteller til folk. Her har jeg funnet en side hvor det faktisk er lov til å si at ikke alt alltid er like fryd og gammen som det ser ut til fra utsiden. Folk skulle visst hva steforeldre ofrer, svelger av kameler og finner seg i - bare fordi de valgte mannen de elsker. Jeg har aldri angret på valget jeg tok og jeg er utrolig glad i min stedatter, men det er faktisk ikke alltid slik at jeg gleder meg til hun kommer - og slike ting kan man ikke si til noen. Derfor er jeg anonym her.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå