Gå til innhold

MMR vaksinen-please se hit litt...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er jeg veldig bekymret for jenta mi.

Hun fikk vaksinen forrige mandag, hun var frisk og i kjempeform helt til dagen etter vaksinen. Da hadde hun masse snørr og var sliten og lei seg. Slik har hun vært siden, men ingen feber. Før i kveld!

Hun ble plutselig var og har nå 40 i feber, har gitt henne paracet men hun ligger urolig i sengen sin =(

Kan dette skyldes vaksinen? Noen som har opplevd noe lignende?

Hun fikk prevenar samtidig med denne vaksinen også siden den ble glemt sist gang....kan det ha blitt for mye for henne?

Blir redd for henne nå=(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da vi skulle ta vaksine på 16 mnd kontroll sjekket de opp om de kunne ta den fordi hun hadde fått prevenar en uke i forveien. Og da sa de at det gikk akuratt... Rart at de tok begge samme dag da!

Skrevet

Så på 1-2... der er det en tråd om samme tema.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg ha ringt legevakta og spurt. Tviler egentlig på at det er vaksinen - bivirkningene ville ha kommet med en gang, ikke så lenge etterpå. Det kan kanskje være tenner på vei? mange som får feber og er utilpasse da. God bedring til jenta di - det ordner seg sikkert :-)

Skrevet

Hva? Nå ble jeg iallefall redd her ...=(

Helsesøtera sa at det var ikke noe poblem og før vi rakk å blunke hadde hun satt den i andre låret =(

Hva gjør jeg nå?

Skrevet

Det er slik at enten må man sette flere vaksiner samme dag eller vente en viss tid etter at den første er satt.(Antall dager avhenge a hva slags vaksine det er)Og hvis hun sjekket det opp er det sikkert iorden. Det tror jeg ikke du skal bekymre deg for!

Men hvis du ser på småtroll 1-2 så ser du at snuppa mi som fikk MMR forrige tirsdag også har 39.8 nå... Og hun fikk ikke noe annet, er ferdig med prevenar.

Skrevet

Man får som regel reaksjon 5-12 dager etter mmr vaksina..

Helt normalt det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...