Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 De blir bare som en svamp når jeg tiner dem. Hvordan fikser dere det? (jeg koker, skreller, og moser. Blander med litt kokevann dersom det blir for seigt).
selfangerkjerringa Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Har ikke prøvd selv enda, men ei venninne av meg sier det funker som fjell når hun blander mm i mosen før frysing. Hun glemte det forrige gang og den porsjonen ble svamp-aktige etter tining.
Anonym bruker Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Enkelt. Potet kan rett og slett ikke fryses på den måten.
selfangerkjerringa Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 hvis man blander i mm før man fryser så går det - ifølge nevnte venninne
Labbetøs Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Jeg fryser potet. Det funker helt fint det. Jeg moser med stavmikser for å bryte ned stivelsen, tilsetter litt smør/olje og en del mm. Da går det helt fint å fryse. Blir helt som nylaget da. Men det er ikke helt sikkert det funker med utenlandsk nypotet (nypoteten så tidlig som nå er ikke norsk). Det har vist noe med transport og dyrking å gjøre. Gjødsling? De er vist bare vann og stivelse. Aner ikke helt. Har ikke prøvd med nypoteter, men jeg fikk beskjed om at det kunne være vanskelig.
2gullunger Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Du må blande det med mm eller mme! Da går det fint ann og fryse
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå