To fine gutter Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Mener dere da de tok sine første 2-3 skritt, eller da de gikk for å forflytte seg? Skjønner dere hva jeg mener? Jeg sier at gutten min begynte å gå nå ved 15 mnd, selv om han tok sine første skritt for et par mnd siden. Men han kunne jo ikke gå da, men NÅ kan han bruke beina for å komme seg dit han vil :-) Bare lurer i grunnen, vi er jo forkjellige, og alle må få mene hva de vil :-)
Annike Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Jeg mener det samme som deg. Jeg har også blitt forvirret av definisjonen på å gå. De kan og gå når de går alene for å forflytte seg. Å gå rundt bordet er ikke å gå alene mener jeg da. Men det finnes nok mange tolkninger av dette:-)
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Når folk spør pleier jeg å si at han "tok sine første skritt" da han var ti mnd, og at han "begynte å gå" da han var 11 mnd.
Pike 28 ♥alene med 2 søte små♥ Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Hvis barnet tar mer enn 5 skritt, kaller jeg det de første skrittene...
mai mammaen til to Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 datteren min tok sine første skritt helt alene (2-3) da hun var 11 mnd... hun har blitt flinkere og flinkere..og for noen uker siden tok hun 6-7 skritt ofte... men jeg har ikke sagt at hun kan gå før i dag faktisk.. i går og i dag har hun ikke krøpet i det hele tatt..bare gått der hun vil... hun holder seg litt i vegger osv hvis det er i nærheten..men går helt fint over hele stuegulvet, hele uteplassen, sandkassen, grusen osv.. så nå sier jeg at hun kan gå.. (hun er 13 mnd)
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 Jeg mener som HI at det er når barnet i hovedsak går for å forflytte seg fra ett sted til et annet - uten hjelp. Altså at det velger å gå fremfor å krabbe/gå inntil ting eller med hjelp. Å ta sine første skritt er noe annet ;o)
mammmamia ** Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Lillesnuppa tok sine første skritt da hun var 10 mnd, men begynte å gå da hun var 11 mnd, altså det var da hun begynte å foretrekke å gå fremfor å krabbe..! Jeg mener ikke at unger GÅR når de bare tar 3-4-5 skritt :-)
LivetErEnLek Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Jeg sier at snuppa mi gikk da hun var 10 mnd. Gikk sine første skritt (5-6 sammenhengende) noe tidligere, men i slutten av 10 mnd var det på to ben at hun forflyttet seg rundt selv om hun gikk ofte overende. Virket rett og slett som om hun bestemte seg for at nå var det nok krabbing, koste hva det koste ville. Så jeg kan vel skrive under på det de andre her sier.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå