MammatilfemGull Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hei!!Er det noen som har hatt det? Jeg er gravid for andre gang og vært sykemeldt for bekkenløsning begge ganger!!Nå på søndag låste bekkenet mitt seg slik at jeg ikke kan bevege meg stort og har store smerter.. Har nå vært på to behandlinger hos kiropraktor som mener jeg har låsning og ikke b.løsning!!Han sier årsaken til de store smertene er betennelse og at den høyre siden har låst seg!!Andre som har vært borte i dette!!Synes ikke behandlingene har hjulpet heller!!Hva slags behandling har dere fått og har dere fått noe smertestillende? Er hjemme alene med ettåringen min hver dag så jeg er avhengig av behandling som fungerer!! Håper mange svarer:-)
Andie82*tobarnsmor* Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 hei! jeg hadde bekkenlåsning rett før jeg ble gravid, og det er ikke godt! satt stort sett stille og gikk på sterke smertestillende i to mnd, før jeg fikk bra hjelp. Det som hjalp meg var osteopati. Er visst en mellom ting mellom fysioterapi og kiropraktor. Er litt dyrt, og er ikke dekt av folketrygden, men det gjorde under for meg. Blei mye bedre etter to behadlinger, og nå er jeg i uke 32 og har ikke bekken plager i det hele tatt.....
Sissy-mams Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Har ikke hatt bekkenlåsning, men litt vanlig BL og låsninger i rygg og ribbeben pga annen skade. Går til en som både er manuell terapeut og osteopat, og han er fantastisk! Han ser og kjenner på alle strukturer og forholdet mellom de forskjellige ledd og kroppsdeler, og løser låsninger. Så jeg støtter anbefalingen til første svarer, -prøv en osteopat/man. terapeut.
kaur *har født!* Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Hei. Jeg har bekkenlåsning kombinert med bekkenløsning. Jordmora mi anbefalte at jeg gikk til naprapat, selv om dette ikke dekkes av NAV. Koster 600 pr gang. Hun maserer hoftene min grundig, og løser opp betennelse og muskler som er fullstendig stivnet opp slik at blodomløpet blir normalt. Jeg har gått 4 ganger nå, inkludert i dag. Kan ikke si at det hjalp mye de 2 første gangene, men etter 3 gang var jeg så bra at jeg hadde dårlig samvittighet for å være sykemeldt. Er i kjempegod form når jeg er forsiktig. Dvs at jeg ikke gjør tungt, eller ubekvemt arbeid. Men dersom jeg gjør litt mer en vanlig, så merker jeg at det straffer seg. Vasket masse tøy i går. Fløy opp og ned trappene i ett sett for å henge på snora og ta ned. La sammen masse og pakket til at vi drar på hyttetur på fredag. Merket at jeg hadde problemer med å gå i dag... Er generellt forsiktig. Luker ikke i blomsterbeddene (selv om det driver meg til vannvidd å se at skvallerkålen tar fullstendig over!) Jeg har pleid å dyrke grønnsaker, men kjøkkenhagen har fått seg et hvileår... Får andre til bære for meg, eller hente ting til meg. Jeg legger meg ned på sofaen når jeg kjenner at det begynner å gjøre vondt. Jeg slet i 2 år etter forrige svangerskap...la på meg 10-15 kg ETTER graviditeten fordi jeg omtrent ikke klarte å gå. Jeg har det myyye bedre nå. Naprapaten regnet med at jeg har dratt med meg låsningen gjennom alle svangerskapene... Og når jeg har lest om hva dette er, har jeg skjønt at det antagelig stemmer.Jeg satser derfor på å forebygge og å bli fort frisk etter fødselen. Jeg tar i tillegg Arnica, som jeg har kjøpt på apoteket (man kan få kjøpt det på nett også). Det er ikke noe problem å ta dette under svangerskapet. Etter forrige svangerskap gikk jeg til fysioterapaut. Selv om det hadde en viss effekt, var det på langt nært så effektivt som naprapaten, som jeg tror har spesialisert seg på bla bekkenlåsning. Jeg hadde prøvd naprapat i hvertfall 3 ganger, for å se om det hadde noen effekt... Jeg er ganske sikker på at min naprapat har gjort livet mitt mindre smertefullt :-)
kaur *har født!* Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 ....naprapat regnes også som en kryssning/blanding av fysioterapaut og kiropraktor. En som ser heleheten, isteden for bare muskler eller skjelett.
MammatilfemGull Skrevet 21. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 21. juni 2007 Takk for svar alle sammen:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå