Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg bruker link tabletter fra apoteket

sååååååå lei av halsbrann

Skrevet

Jeg drikker en god del vann og synes det hjelper. Har også fått noen tips om at lovehearts (sånn godteri) skal hjelpe, vaniljeis har jeg også hørt, og noen kjøper no pulver/tabletter mot halsbrann.

Skrevet

Jeg har kjøpt tabletter på helsekost som heter Frutin. Disse fungerer veldig bra. Brukte de sist gang jeg gikk gravid også.

Ellers merker jeg at jeg har mer halsbrann hvis jeg drikker brus, så prøver å unngå det.

Skrevet

Fløteis og melkesjokolade:-) Bra kost når man er gravid...(!).. , men man trenger bare en liten bit så døyver d d verste i halsen:-)

Skrevet

Ingen av de rådene som har vært her inne har hjulpet på meg, men du må nesten bare prøve deg fram. Under det forrige svangerskapet mitt hadde jeg tildels hjelp av Gaviscon, men forbruket var oppe i ei og ei halv flaske i uka mot slutten. Litt vel mye. Er nå 30 uker på vei og like plaget som forrige gang. Fastlegen min skrev ut resept på Zantac (Ranitidin) brusetbl. Har tatt de i to dager nå og har ikke hatt halsbrann. Håper bare det varer.

Skrevet

Må bare si det nok en gang... lovehearts hjelper meg i allefall!!!

Skrevet

Jeg fikk noen råd av legen som virker veldig bra for meg.

Først og fremst: Melk, is og andre meieriprodukter lindrer med en gang, men det gjør det mye verre på sikt. Det setter igang magesekken med å produsere enda mere magesyre. Jeg har gjort det til en regel å ikke få i meg noe med melk i etter kl. to på dagen. Ellers blir det full rulle med sure oppstøt hele natten.

Istedet spiser jeg salat, litt frukt, nøtter og drikker litt te fra ettermiddagen og utover kvelden. Alltid små måltider, og aldri fet eller tung mat, og heller ikke sterkt krydder. Litt brødmat går bra, men bare en skive av gangen.

Og IKKE søt gjærbakst!

Av drikke går det i vann med litt sitron, te, saft eller juice, men ikke mye av gangen. Det som er litt surt, provoserer ikke magesyren. Det kan kjennes litt surt i magen med en gang, men så gir det seg fort.

Det funker utmerket! Mange kvelder har jeg ikke halsbrann i det hele tatt lenger. Og jeg var skikkelig plaget!

Med melk er det motsatt, det kjennes åh, så deilig med en gang, men så kommer halsbrannen snikende tilbake, og så har jeg det som sagt hele natten..

Skrevet

Hm...merkelig. Melk har lindret halsbrann hos meg til de grader, i begge svangerskapene. Helt fantastisk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...