rampejenta - ny spire Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hvordan finner jeg ut om jeg virkelig er fruktbar?? har ikke brukt el test så jeg vet ikke om jeg har el i de hele tatt?? får vel ikke hjelp hos noen lage før det har gått ett år eller??
L<3E<3 Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 du kan nå ta el-tester i neste periode, så ser du når du har el, har du ikke så får du jo hjelp:)
Dizzie_mortil3 Skrevet 20. juni 2007 #3 Skrevet 20. juni 2007 Du kan jo begynne å måle tempen om morgenen. da vil du se om du har EL iallefall. Det er den eneste måten å vite det sikkert på, evt kan du måle progesteron i blodet ca 7 dager etter forventet EL. EL tester kan bare forutsi at noe sannsynligvis er i ferd med å skje. Hvis du er under 35 bør du nok holde på i 1 år før du kan be om hjelp. Den akkumulerte sannsynligheten for å bli gravid øker for hver måned, 80% av par under 35 klarer det på 12 mnd. Er du over 35 holder det med 6 mnd prøving. Har du et kjent medisinsk problem holder det kanskje også med kortere prøvetid.
rampejenta - ny spire Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #4 Skrevet 20. juni 2007 oki. da skal jeg dra å kjøpe meg temp måler i morga.. jeg er bare 29 så jeg får vel ikke hjelp på en stund nei.. dritlei fordi jeg har fått så kraftige menstrasjoner etter at jeg slutta på prevensjon..
♥En søt og ny søtnos i magen♥ Skrevet 20. juni 2007 #5 Skrevet 20. juni 2007 Ta blodprøver hos lege. Da kan de måle ulike hormonnivåer, og de kan se om du har normale "kjønnshormoner".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå