Gå til innhold

Noen som har barn med matvareallergi av noen slag???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selma er barre 7 mnd, men veldig plaget av rødt eksem under nesen. Smører henne hver dag med fet krem, men det hjelper ingenting.

Lurer på om det kan være noen form for matvareallergi da jeg mener hun begynte rundt da vi startet med grøt...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lillegutt er allergisk mot rått egg og kiwi.Men han får akutt elveblest og pustevansker. Så jeg er ikke sikker ang eksem.Men er det melkpulver i den grøten du gir da? kan være det. Smør tynt med kortisonkrem så hjelper det nok.

Skrevet

Dytter

Skrevet

Lillegutt er allergisk mot gluten og sansynligvis melk. Han har hatt noen få flekker med utslett rundt på kroppen, men har aldri fått bekreftet at det kommer av allergien.

Men derimot er utslett noe de spør etter når de er snakk om allergi, så det er ikke umulig at det kan være det. Det beste er å ta henne med til legen og få de til å se på det hvis det ikke gir seg.

Matvareallergi er best å ta så fort som mulig.

Akkurat nå sitter jeg ved siden av sykesengen til lillegutt som må sondemates pga at han hadde sine plager for lenge før han fikk diagnosen. Og nå nekter han å spise i det hele tatt.

Så langt er det vel sjelden at det går, og jeg vil ikke skremme. Men på de neste barna mine kommer jeg til å ta små tegn mye før, og kreve mer av legene.

Skrevet

Lillegutt her har fått rødt utslett rundt munnen når han har reagert på bla. kanel.

Skrevet

Det hørtes ikke noe særlig ut......Mater du han med sonde hjemme? Hvor gammel er han?

Skrevet

Vi er på sykehuset nå, men vi skal etterhvert få lov å mate han selv hjemme.

Han trenger en lang tilvenningsfase dessverre, men det blir iallfall bra tilslutt :o)

Skrevet

Jenta på 9 mnd har egg allergi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...