*vilsågjerne* Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Har mannen 2 uker sammen m mor og barn (etter hjmkomst fra sykehuset) før han begynner å jobbe igjen ?
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 hei hei jeg har lest litt i sånne bøker om regler om alt mulig. I følge lovverket står det at far har rett på fri 2 uker i forbindelse med fødsel men kun 1 dag er lønnet. Utover dette er det opp til den enkelte arbeidsgiver å bestemme om han skal lønnes. Min får ikke lønn, men tar ut avspasering de to ukene og får dermed lønn allikevel...
*vilsågjerne* Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 Ok, takk ! Hadde en lite siskusjon her hjemme om dette sjø Syntes jeg hadde hørt noe om disse 2 ukene skjønner du!
Gjest Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 ja var litt frem og tilbake her også, og ble faktisk rimlig skuffet at han ikke fikk lønn ettersom han jobber i en rivat bedrift som ikke har sååå mange ansatte, samt at det er utenom sesong (jobber med dekk/felg) jeg har termin. Så da ble vi kjapt enige om at all avspasering han har tilgode bruker han samt han prøver å jobbe litt ekstra nå... jobber man i kommunen (hvertfall bergen kommune) så får pappaen lønn og det har jeg hørt mange andre også får. Krysser fingrene for at han får fordi det er jo fint å ha pappaen der - om ikke så kan han evt bruke ferie???!?!?? om han har mer ferie igjen...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå