Gå til innhold

Flinke, hyggelige barneavdelingen på Ahus!

Anbefalte innlegg

Skrevet

De to minste revungene fikk jo omgangssyke her i tur og orden i slutten av forrige uke - men de ble jo så dårlige; jeg har jo hatt noen runder med omgangssyke revunger ettersom de er fire stk - men aldri har noen blitt så dårlige som denne gangen.

Så i går gikk turen til legevakta med den minste revungen. Der ville legen helst sende oss hjem og se det an, men det syntes jeg var en skikkelig dårlig ide, så derfor(etter mildt påtrykk...) ringte legen til barneavdelingen som ville vurdere henne selv - heldigvis.

Hun var dyktig dehydrert, og blodprøvene viste at hun hadde elektrolyttforstyrrelser som måtte korrigeres - så da ble det sonde og væsketilførsel gjennom natten.

Viste seg å være rotavirus - svært hissig og veldig smittsomt virus som gir omgangssyke.

Så nå får vi krysse fingrene for at ikke flere revunger(eller mammaer og pappaer) blir syke - streng håndhygiene ble innført allerede på fredag, så kanskje går vi fri....

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx c",)

Og på barneavdelingen på Ahus er de kjempeflinke og hyggelige - et flott møte med helsevesenet, syns jeg vi hadde denne gangen c",)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så godt at du har vilje og styrke til å trosse fastlegene!!! Og kjempeflott å høre noe positiv om Ahus også..... har vært så mye negativt i det siste!! Forøvrig så var jeg på Barneavdelingen der som student. Stortrivdes:=) Krysser fingrene for at dere andre slipper unna viruset!!!!!!xxxxxxxxxxx

Skrevet

rever er smarte ;o) for di vet å stå på sitt =)

godt lille vennen fikk hjelp da.får håpe dere andre slipper unna.høres ut som et hissig virus det der.vi har vært heldige,og sluppet sånt lenge nå."bank i bordet".

xxxxxxxxxxxxxxxxx krysser alt jeg kan krysser for at det slipper taket i familien,og svosjer ut døra ;o)

god bedring til di små.

Skrevet

Virkelig godt at du ikke bare godtok å bli sendt hjem!

Supert at revungen fikk den hjelpen hun trengte=)

God bedring!

Skrevet

Oi, oi...

Rotavirus er skikkelig skummelt. Godt du stod på og fikk henne innlagt. Ikke til å spøke med når de små blir uttørket.

Håper at alt går bedre nå, og at resten av familien slipper unna:)

Skrevet

Hun er nok litt bedre enn på tirsdag - men dårligere enn hun var igår.... har begynt å kaste opp igjen. Men vi venter litt og ser henne an; har avtale om at vi bare kan ringe barneavdelingen frem til i morgen hvis hun skulle trenge å komme inn igjen.

Men det spørs om jeg ikke bare skal ringe jobben min og si at jeg blir hjemme med sykt barn i helgen - skulle egentlig ha jobbet.

Skrevet

Uff, slitsomt for alle sammen - ikke minst de stakkars små - lykke til! Bra dere fikk rask behandling. Virker som om man må insistere litt av og til, ja! Håper de blir friske snart!

Skrevet

Stakkars liten , enn å være så syk og så komme til en legevaktslege som bare mener at revemora bare er lettere hysterisk!

Veldig bra at barnelegene ville vurdere selv.

Lykke til i revehiet med strengt smitteregime. Håper at viruset må ut av døren uten å plage flere nå :o)

Skrevet

Huffameg da, Reveenka!! Godt du er i bransjen selv og vet å stå på krava!! Det er jo så ille å se at de små har det vondt også. Jeg får helt vondt i magen av det lille slappe vesenet i heimen som klør og har vondt. Riktig god bedring til hele revefamilien og god helg uten jobb!!!

Skrevet

Flinke revemamma som står på for revungene sine. Håper formen nå er bedre og at ikke hele reveflokken har blitt smittet av det dumme viruset.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...