winneboo Skrevet 20. juni 2007 #1 Skrevet 20. juni 2007 Hvor ofte kommer de å tømmer hos dere? Her tømmer de søpla hver 14. dag og matavfall hver uke. Men merker at jeg kunne trengt at de tømte søppla hver uke også for nå er dunken stappfull å de kommer ikke før om 5 dager. Går det ann å få tømt den like ofte som maten siden man har bleiebarn? Blir jo litt ekstra søppel av det.
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. juni 2007 #2 Skrevet 20. juni 2007 Her kommer de annenhver uke og tar alt. Vi sorterer alt i poser og kaster alt i samme søppelkasse. Elendig system, og kassen er overfylt lenge før første uka er gått!
winneboo Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 20. juni 2007 Hvordan løser dere det da? Søppelbøtta mi er stappa full. Går ikke ann å lukke det ordentlig engang å jeg lurer på hvor jeg skal gjøre av søppla de neste fem dagene..hehe
Silje og Vaniljebollene Skrevet 20. juni 2007 #4 Skrevet 20. juni 2007 Vi må kjøre søpla til søppelplassen selv...
winneboo Skrevet 20. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 20. juni 2007 Å himmel, jaja får begynne å gjøre det jeg også da. Men skjønner ikke at det skal være noe problem å ta med søppla mi når de uansett er her å henter matavfallet.
SusieQ Skrevet 20. juni 2007 #6 Skrevet 20. juni 2007 tror det går ann å bestille større søppelbøtte, men da må du vel betale noe mere også. Se på hjemmesiden til kommunen din.
Ingen_nick_ledig Skrevet 20. juni 2007 #7 Skrevet 20. juni 2007 Her blir restavfallet hentet hver uke, og papir hver fjerde uke. Vi har ikke egen dunk til matavfallet, så det går sammen med restavfallet. Jeg har problemer med full søppeldunk jeg også, selv om de er her hver uke. Har nettopp vert ute og så å si stått oppi dunken for å få plass til litt til.....
Nit@™ Skrevet 20. juni 2007 #8 Skrevet 20. juni 2007 Her blir søppla tømt hver uke og papir, glass/metall annehver uke. Sorterer ikke matavfall. Ring renovasjonsfirmaet eller teknisk etat i kommunen. Har dere trilledunker er vel de 170 l, men her er det mulig og få 270 l, 370 l 500 l, 800 l og 1000 l Eller container ) Kanskje du må betale litt ekstra, men det blir nok billigere en å kjøre bort søppelet selv!
Bøggly Skrevet 20. juni 2007 #9 Skrevet 20. juni 2007 Her blir våtorganisk (matavfall, bleier) hentet hver 2 uke (lukter j...... godt nå på sommer'n! Særlig bæsje-bleier og rekeskall etter 2 uker). Restavfall og plast (hver for seg) hver 4 uke! Glass, melkekartonger, papir osv må vi kjøre selv........ Ring kommunen og spør etter større søppeldunk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå