Gå til innhold

uvi......farlig for babyen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har en snikende mistanke om at jeg har symptomfri uvi. var visst noe som ikke helt stemte på urin prøvene mine hos legen på mandag, men hun sa bare at de sender den vel til labben.....

fikk liksom ikke noe mer ut av henne....skal til legen igjen neste mandag, men er jo litt bekymret....noen som vet om det kan være farlig og ha ubehndlet uvi over lengre tid med baby i magen? er 32 uker nå......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke farlig for babyen, men ikke bra for deg gå med det. Kan bli kronisk og i verste fall gå opp i nyrene hvis det ikke behandles. Fint at de har sendt prøven til dyrking, da finner de nemlig ut akkurat hvilken antibiotika du skal ha. Dette fordi det ikke er ønskelig med flere kurer på gravide. Dyrkingen tar imidlertid noen dager, derfor du ikke får medisiner før etter ca en ukes tid. Har akkurat blitt behandlet selv med en tredagers kur, helt i fin form igjen nå. God bedring:)

Skrevet

Har hatt to enukes-kurer mot det i sv.skapet. Viktig å behandle når man er gravid, kan nemlig føre til rier, og nyrebekkenbet. Vi har lettere for å få uvi under graviditet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...