Gå til innhold

Hvor mye har dere handlet inn??


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nå i uke 33, og vi pusser delvis opp. Barnerommet er ikke ferdig - og jeg pendler mellom sykehuset og hjemme pga litt utstabile prøver - huff begynner og få litt panikk på tanken at "alt " ikke blir ferdig. he he

Hvor mye har dere kjøpt inn til babyen?? Særlig dere som er over + 30 uker tenkte jeg på......

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi haddemye fra storebror da som vi bare har tatt frem og ordnet i stand men dette er klart:

 

seng /m sengetøy,madrass og himmel

vogn (kjøpt ny babydel til den vogna vi hadde)

lekegrind

vippestol

flasker (mangler smokkene)

smokker

biteleker

klær

stellematte (brukes oppå kommoden)

bilsete (hadde et fra førmen har kjøpt et nytt)

bleier (hadde igjen fra da storebror var nyfødt)

badebalje (hadde fra før)

Tisselaken (kjøpt et nytt)

leketepper og leker (hadde fra før)

 

Mangler bare smokker til flaskene, brystmelkpumpe og litt sånne stelleprodukter. (zink,badeolje ol)

 

Skrevet

glemte at vi har kjøpt baby call også.(hadde ikke bruk for det til storebror,men nå trengs det)

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er i uke 33

Har kjøpt:

Vogn

Bilsete

Leander vugge

En body

Garn til ullbukser (skal ha stoffbleier)

Holder på å strikke en jakke.

Har lånt en badebalje.

Har lånt en sprinkelseng

En amme BH

Bæresjal

 

Har arvet en del klær men de er fra str 62 og oppover.

 

Holder på å pusse opp bad, når det er ferdig må vi antagelig spesialsnekre ett stellebord (lite bad)

 

Skal bytte rom sånn at soverommet kommer inn på kontoret. Vil ha ungen på vårt rom i starten.

 

Må vel kjøpe litt stelleprodukter, bleiene, litt klær som passer fra fødselen av, sengetøy, dyne ammepute.

 

Resten får vi ta som det kommer tror jeg. Er relativt avslappet i forhold til utstyr :)

 

 

 

 

 

Skrevet

jeg er i uke 36 jeg har kjøpt,førstegangsfødende.

følgende:

seng med himmling

bilsete

vippestol

stellekommode-full av håndklær,stelleprodukter

kommode-full av nytt babytøy

2 pk bleier

smokkeren

gåsedyne,pute,tisselaken

5 pledd

brio vogn

bleiebøtte

solparasol t vogn,netting,rgntrekk

ullpose

Gjest Ut på tur
Skrevet

Jentebabybom

 

Trenger vi 5 pledd?

Jeg er førstegangs og skikkelig grønn :)

Skrevet

Er 35+1

Har kjøpt:

Vippestol

En del klær

 

Har fra før:

Seng

Stellekommode

 

Har bestilt/lagt av:

Vogn (som jeg håper kommer i løpet av 14 dager)

Bilsete

BabyBjorn bæresele

Stelleveske

 

Mangler:

Dyne

Madrass

Sengetøy (har litt, men må ha mer siden Tobias bruker samme strl)

Bleier, stelleprodukter ol

Vaskekluter ol

Smekker

Stellebordmatte (den vi har er så slitt og stygg...)

 

Har nettopp begynt å vaske noen maskiner med klær...så jeg har begynt såvidt...;o)

Skrevet

Glemte dette....har babycall, brystpumpe og flasker. Har en del tepper og sånn, men kommer nok til å kjøpe meg et rosa helseteppe og et rosa vanlig teppe...siden de jeg har er lyseblå;o)

Må kjøpe nye smokker til flaskene + vanlige smokker og brystskjold (hadde så sinnsykt såre brystvorter da jeg ammet sist, at jeg skal være føre var...)

Amme-bh`er har jeg også fra sist + ammeinnlegg i ull. Må kjøpe meg en pakke med vanlige ammeinnlegg også.

Skrevet

Jeg er i uke 32 og førstegangs, har kjøpt:

Vogn, vognpose, insektsnett og regntrekk til vogna

Stelleveske

Barneseng, madrass, dyne/pute og sengetøy

Vogge m/ madrass

Lammeskinn

Helseteppe og leketeppe

Stellebord og stellepute

Bilstol

Smokker

 

Mangler bare småting, og det tar jeg som koseshopping etterhvert :-)

Skrevet

Har ikke handlet noe! Er i uke 34 så det er vel på tide, men venter på skattepenger;) Er ikke så mye vi trenger da, har jo litt fra storebror.

Skrevet

vet ikke jeg...men man trenger sikkert ikke så mange pledd.tenkte kjekkt å ha.så er jeg glad i å kjøpe ting til knøtte i magen.

Skrevet

Har det meste fra før av.. er i uke 35

men har handlet:

bugaboo cameleon

moby wrap

hentesett

bleiedunk

ny stellepute

stelle produkter

ergo sele

 

Skrevet

Dere MÅ jo ikke ha barnerommet helt klart fra dag 1 da:) Babyen skal vel sove på deres rom de første ukene?

 

Har kjøpt litt bodyer og bukser til den første mnd, og ellers sengetøy, kluter, håndklær, vogn, bilsete, badebalje og stelleprodukter.

Skrevet

herregud, jeg har bare vogna i hus jeg.....ikke noe annet...er uke 32 nå.....huff.....er førstegangs og har ingen aning på hva jeg trenger......

jeg jobber 100% enda, og begynner og bli bekymret for om jeg rekker og handle alt jeg trenger før lillegutt kommer.....

Skrevet

Dette har eg kjøpt / fått :

Er 33+0 idag

 

Vogn (m/dyne, sengesett, regntrekk, myggnetting)

Stelleveske

Vugge (m/ny dyne, sengesett, laken, madrass)

Kurv (m/ ny madrass,laken,dyne, sengesett)

Babybjorn Bæresele

Komode m/ stellematte

Ammepute

og ellers litt klær som eg har kjøpt langs med

 

Bilstol leiger vi med If

Stellebord/ Badebalje må kjøpast

Og ellers har eg bestilt ein del gjennom familien min frå USA

Voksipose skal eg få med mi mormor

Har også blitt lovt å få låne ein del klær og vippestol

 

 

Gjest Ut på tur
Skrevet

lillemor og nurket

 

Jeg har snakket med fleres om sier at man egentlig ikke trenger å ha så veldig mye. (jeg er også førstegangs)

Du har jo vogn (kan fint brukes som seng i starten, kjenner jeg flere som har gjort)

Er vist praktisk å ha litt klær

Og så må du kanskje ha en dyne og sengetøy ?

 

Butikkene skal jo ikke stenges når vi føder ;)

 

En kollega av meg hadde INGENTING de bada for eksempel babyen i gulv vaske bøtta :)

 

 

 

 

Skrevet

Bikka 36 uker i dag, og her har "alt" vært innkjøpt lenge, eneste jeg mangler nå er stelleprodukter og bleier... ellers er alt klappet og klart!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...