Gå til innhold

Hva med store mammaer????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Nå har jeg endelig motet meg opp til å snakke med legen min.

Skal videre til gyn. og ta alle prøver etc.

Men en ting legen min mente kunne være en årsak til problemene våre er at hun mente jeg er overvektig(hun lyver jo ikke da..)

Hun sa at hun ikke kunne nok om det problemet til å sette fingeren på hva som gjør at større damer kan ha problemer...

Vet noen av dere,kjære venner, til hvorfor???

Jeg er sikkert 15-20kg for mye, men ellers i god helse, god kondisjon.

Håper på svar!

Klem fra Lille-Pu

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste jeg kan fortelle er om kusinen min som strevde i 6 år med å få barn. Hun veide ca 20 kg for mye. Hun gikk tilslutt ned 15 kg, og etter en måned etterat vekten var rimelig stabilisert, ble hun gravid! Hun gikk opp i vekt under graviditeten. Strevde lenge med å få laget neste gullunge også, men gikk så inn for å gå ned noen kg, så satt den igjen! Jeg har hørt at man ikke skal være for tynn eller ha for mye på kroppen. Ikke lett dette her! Stå på,så sitter den!

Skrevet

Kan jeg spørre hva du veier og hvor høy du er?

Jeg veier ca 90 kg og er ca 168 cm..

Det er nok 15-20 kg for mye her o gså.. jeg veide ca 7-10 kg mindre dajeg ble gravid sist.. så var jo litt for mye da også, men ikkesom nå..

BLe gravid igjen her i mai, men mistet i SA igjen :o( Lurer på om det også kan være fordi jeg veier for mey..

Jeg vil jo ned i vekt, og "slanker" meg hele tiden.. Men altfor mange fristelser.. skulle tro at en liten baby var grunn nok til å ta seg sammen..søren heller, det er så vanskelig!!

Håper det sitter en ny spire snart da.. selv om jeg burde gå ned MINSt 10 kg først...

Skrevet

stemmer hvertfall ikke for alle at det er slik.

jeg er ei stor dame,

veldig stor.

og her var det 3 menstruasjoner som har resultert i 3 graviditeter.

så også her, som på alle andre områder i livet, er det individuelle forskjeller.

Skrevet

Heisann!

Jeg er 183cm, tror jeg veier rundt 115-120kg. Har stor beinbyggning og er veldig sterk i kroppen....

Lille-Pu

Skrevet

jeg veier mye mere enn gjenomsnittet og jeg hadde ingen problem med å bli gravid!

Skrevet

Dersom du er i god helse, i god kondisjon, har et "ryddig" og sunt kosthold og regelmessig menstruasjon, saa skal ikke overvekt vaere noen grunn til fertilitetsproblemer, i hvert fall ikke naar overvekten er 15-20 kg over det som anbefales til din hoeyde etc.

Lykke til, det er mye mer alvorlig aa vaere undervektig naar man forsoeker aa bli gravid/er gravid.

Skrevet

Jeg er også overvektig.

Jeg er 160cm og veier 88-89kg

Vet ikke helt hvor mye for mye det er men vet jeg er overvektig ( det sa legen på 1st svangerskapskontroll i sist svangerskap)

Og nå veier jeg jo mer enn jeg gjorde da så jah...

Men men kan støtte meg selv bittelitt med å si at jeg har kraftig beinbygning da :-P

Men tingen var at jeg er nesten MOTBEVISET på det at damer med "en del å ta i" har vanskeligere for å bli gravid :P

Jeg ble gravid 2 ganger før jeg fikk min lille prinsesse, men mista da veldig tidlig. Mista også tvillingen hennes.

Og nå mista jeg da på ny 11-12 juni.. så vi litt kraftige kan like lett bli gravide som de mer "gjennomsnittslige" men om det øker risikoen for SA om du er litt godt i hold, det vet jeg ikke.. kanskje.. kanskje ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...