Gå til innhold

Jeg blir så forbanna!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅH!!! Må bare få ut litt frustrasjon.... Ok,kanskje jeg har litt for mange hormoner som løper løpsk,men allikevel....

Jeg er en sånn person som har temprament,men som holder igjen fordi jeg vet jeg kan være litt for ærlig og litt for direkte.. Hvis det er noe som irriterer meg så tuller jeg først med det et par ganger før jeg sier,seriøst at det er irriterende....

Så i dag står nabobikkja og bjeffer.. Og bjeffer.. Og bjeffer.... I nesten en halvtime med bittesmå pauser. Så jeg sender en mld(ca sånn her): Det var da veldig til bjeffing;) Ikke lett å studere(når jeg for en gangs skyld konsentrerer meg);) Thihi..

Og så fikk jeg mld om at "det var da fælt til klaging fra naboen" Hvor jeg derpå svarte at det sikkert var pga hormonene at det var ekstra irriterende.

Så var det stille en goooood stund før han begynte igjen. Jeg lurte på hvor bikkja sto så jeg kikka ut av vinduet og der så jeg at naboen kom ut. Så jeg åpna viduet og sa smilende: Hehe.. Prøver du å ta livet av bikkja eller.. Hehe..

Så nå har jeg prøvd å si ifra på en grei måte(føler jeg) to ganger og ledd litt av situasjonen. Bikkja fortsetter å bjeffe.. Jeg begynte å skrive en mld,men så ble det stille så da sendte jeg den ikke. Bare lagra den til senere i tilfelle. Det kom noen små bjeff til og så ble det stille i 5min før han begynte igjen. Så jeg sendte mld før jeg gikk i dusjen.

Dette skrev jeg: Seriøst. Jeg har kanskje hauger av graviditetshormoner,men det er irriterende å høre på bjeffinga. Det er ikke et rom i huset hvor jeg ikke hører d. Kanskje en idé å prøve bjeffehalsbånd?

Svar:Begynner å bli drit lei den klaginga di nå. Jeg må vende han til å stå i bånd da du allerede har klagd på at den andre gikk løs. Så nå må du begynne å finne deg i litt når du bor i et nabolag... Skal du ha det helt stille uten en lyd så er et byggefelt helt feil plass for deg.....

Jeg: Skjønner han må lære å stå i bånd,men han må også lære å ikke bjeffe bare fordi båndet ikke er langt nok eller fordi han ikke ser deg. Jeg har ikke noe imot lyder rundt meg,men d er ikke akkurat den artigste lyden å høre på. Spesielt når man ikke kommer unna den.. Sorry hvis du ikke takler kritikk,men jeg har skjerpa meg siden sist vi hadde "du er for ærlig og klager for mye" samtalen. Jeg er lei av at du blir dritsur hver gang jeg kommenterer noe. D er som om jeg ikke kan si ifra om noe før alt er galt og jeg er den verste naboen ever.

Og da fikk jeg til svar at ho ikke gadd å svare på den fordi jeg klager så og at jeg må innse at hunder ikke kommer ferdig utlært.

Jeg skjønner at ikke hunden er utlært,men det betyr vel ikke at jeg må sitte å høre på den jævla bjeffinga hele dagen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe du får begynne å stikke hodet ut av vinudet å ule da vet du,og når bikkja bjeffer så får du knurre til den hehe,kanskje dem gir opp ettehrvert da :P

flirer

Skrevet

Hehe.. Ja,kanskje det.. Ser jeg ikke fikk med meg delen hvor ho presterte å si at det er hennes hund så ho gjør hva ho vil med den.... Får lyst til å gi tilbake med samme mynt... Finne ettellerannet som er plagsomt for de og si at det er min ________ og jeg er på min tomt så jeg gjør hva jeg vil..

Eneste dumme er at jeg faktisk vil ta hensyn til de andre naboene..

Skrevet

Du får kjøpe deg en geit og en liten gris,hehe :P si du skal ha grill party i slutten av august hehe

Skrevet

Skaff en katt og lær den opp til å pisse på alt hun uheldigvis har satt igjen ute. Sko, paraplyer, putene i hagestolene osv..

Skrevet

Thihi.... Ja kanskje det;) Eller lage en "tradisjon" på at da og da så er det MASSE lyd på utsida sånn at de ikke får konsentrert seg om noe.. hehe..

Får tenke mer på det mens jeg lager mat:) Takk splatten:)

Skrevet

youre most welcome hehe :P lyke til i planleggningen :o9 Og blir det ikke passende de tipsene du har fått så får du hyle ut,jeg og miss l har genial fantasi hehe

syns vi selv hehe

Skrevet

Jeg har ikke hund, men har da lært at hunder ikke skal bjeffe i det hele tatt. Selv ikke før de er utlært.

En del av naboene her har også hunder, den nærmeste en valp. Men jeg hører den så godt som aldri!

Hver gang den prøver seg, tar de den med en gang, så det blir bare med det ene lille bjeffet.

Kanskje de må finne en annen læringsmåte til hunden. En som fungerer som den skal.....?

Hvis dette ikke bare er et engangstilfelle hadde jeg ringt til "noen".

Politiet, eller dyrevernet? De har vell ikke lov til å bare komme å ta hunden likevell, men de må komme å gi en advarsel.

Når en hund står ute å bjeffer går det ut over hele nabolaget....

På den måten blir ikke du syndebukken som bare klager.

Skrevet

off.. det er bra irriterende å høre på hunder som står å bjeffer hele tiden... har hund selv, og hender jo han bjeffer fordi han er lei av båndet eller lignende, så jeg tar han inn. uansett, litt unna her har noen en daks, som står ute å bjeffer hele tiden. jeg blir faktisk gal av det. særlig da hunden min ofte får en trang til å svare.

en ting er å trene hunden til å stå i bånd, men en annen å la de stå å bjeffe hele tiden. hunden lærer jo ikke å slutte å bjeffe, ved å bare bli stående. bjeffebånd er tingen da, noe jeg skal bruke på min.

(IKKE STRØM VEL OG MERKE)

føler kraftig med deg...

er det noe som gjenntar seg ofte, får du lage irriterende lyder tilbake...

Skrevet

Er enig med naboen din, jeg da...

Skrevet

Er lov å være enig med ho og:)

Og fricke,bra du ikke skal bruke strøm. Jeg har hørt at den med sitrongreier skal være veldig effektiv:)

Vet at ingen har spurt om det,men den gangen jeg klagde på den forrige bikkja var fordi på vinteren så kom det snø over driten og jeg tråkka seff i det flere ganger... Så da ba jeg de pent om å enten ha hunden i bånd eller se hvor den dreit og plukke det opp... Dessuten så er det vel båndtvang,så de må jo ha den i bånd uansett(ikke det at jeg er noe god på regler for hvor og når det er båndtvang).

Går vel an å lære hunden å stå i bånd samtidig som han lærer å ikke bjeffe.. :)

Skrevet

Sleng denne i trynet på han du hehehe , så tipper jeg det blir stille!

Hundeloven stiller disse aktomhetskravene til hundeeiere:

”§ 3. Generelt aktsomhetskrav

En hundeholder skal vise aktsomhet for å unngå at hunden volder skade på folk, dyr, eiendom eller ting. Hundeholderen skal sørge for at hunden eller hundeholdet ikke er til urimelig ulempe for folk, miljø eller andre interesser. Blant annet skal hundeholderen søke å avverge at hunden eller hundeholdet skaper utrygghet for andre.

Den som er berørt, kan kreve overfor hundeholderen at en varig tilstand eller varige forhold som ikke gir tilstrekkelig sikkerhet, eller som volder urimelig ulempe, blir rettet.”

Bestemmelsene over burde dekke konflikten om hundehold i Jølster. Uthevingne er mine. Men her er mer:

”§ 4. Alminnelige regler om sikring av hund. Vilkår for å la hund være løs.

Hunder kan være løse bare når de

a)

blir fulgt og kontrollert på aktsom måte, eller

B)

er forsvarlig inngjerdet på et sted som ikke er åpent for allmenn ferdsel.

Den som holder en hund i bånd, skal være i stand til å ha kontroll med hunden, hvis de ikke blir ledsaget av noen som har slik kontroll.

Hundeholderen skal påse at hunden ikke farer mot, hopper på, forfølger eller stiller seg i veien for folk som ikke godtar dette. Har en hund dette for vane, skal den bli holdt i bånd på steder som er åpne for allmenn ferdsel.

Hundeholderen skal vise særlig aktsomhet der det er barn, for å hindre slik kontakt mellom hund og barn som barnet eller voksne som følger barnet, ikke inviterer til, og for å forebygge at barn blir skremt. Om nødvendig skal hunden bli satt i bånd eller holdt tett inntil hundeholderen.

Hunder skal alltid holdes under slikt tilsyn at de så vidt mulig hindres i å drive eller forfølge vilt.”

Det er politiet som er gitt myndighet til å gripe inn mot hundehold som plager andre, enten det er voksne naboer, barn, andre hunder eller vilt. Det er ingen forutsetning av hundene har angrepet eller kvestet noen før politiet kan gripe inn mot hundeholdet. Politiet trenger ikke noe åsted for å gripe inn etter Hundeloven. Her er oppgaven tvert imot å forhindre at vi får noe åsted.

Det var nettopp for å hindre de tragiske følgene av farlig hundehold, som på torpa hvor 7-årige Johannes Åsheim ble drept av en hundeflokk på vei heim fra skolen, at Hundeloven gir politiet alle fullmakter til å gripe inn mot farlig hundehold – før noen er kvestet.:

”§ 17. Umiddelbare polititiltak for å vareta sikkerheten og tryggheten til enkeltpersoner, allmennheten og dyr

Politiet kan i samsvar med reglene i politiloven § 6 gripe inn overfor hunder og hundeholdere for å vareta enkeltpersoners eller allmennhetens sikkerhet eller trygghet, eller for å verne andre dyr.

Politiet kan for øvrig i slike tilfeller blant annet pålegge båndtvang eller tidsbegrenset bruk av munnkurv, gi detaljerte pålegg om inngjerding av eiendom der hund oppholder seg, pålegge å redusere antall hunder, forby hunders tilstedeværelse i bestemte områder, gi andre pålegg eller forbud som gjelder hundeholdet eller sikring av hunder, ta seg inn på privat eiendom eller område, og om nødvendig ta hånd om hunder. Politiets vedtak har virkning straks, om ikke annet blir fastsatt.”

Mer om hundehold og Hundeloven kan leses i sin helhet på www.hundebitt.no.

Skrevet

Du vet om så mye du Bula:):) Tusen takk:) Jeg skal ta å kikke på den sida. Så har jeg litt mer å slå i bordet med:):)

Tusen takk Bula den allvitende:)

Klem

Skrevet

Jeg har bikkje selv, så jeg vet å finne litt hehe.

Skrevet

Har hatt hund sjøl og jeg syntes det var flaut om hun forstyrra nabolaget på den måten (bjeffa alltid hvis andre hunder gikk forbi, men bare da). Få ting som er så irriterende som bjeffing! Klarer heller ikke å konsentrere meg da. Men kan det være et tips å lese på biblioteket eller noe? Vet dette bare er løsning på en del av problemet, men det går jo mer ut over deg enn henne om du ikke får konsentrert deg...

Lykke til!

Skrevet

Det der kommer veldig an på rasen. Jeg har en hund som bjeffer mye. Rasen bjeffer mye. Veldig mye. Vi trener ham og jobber virkelig hardt med saken, den andre vi har er ikke så ille.

Tro meg, det er ikke alltid sånn at bjeffing = dårlig trent hund.

Selv om det er irriterende er det mer hundeeieren som er problemet, med innstillingen hans. Det er sjelden det blir bedre med tiden, ettersom bikkje er bikkje, men hundeeieren virker uvillig til å ta tak i problemet.

Det er ikke bare-bare å lære en bikkje som bjeffer mye å slutte, skal jeg si deg. Det er ikke dermed sagt at du må ringe dyrevernet eller politiet.

Skrevet

Jeg kunne ha lest på biblioteket,men jeg er avhenging av den stasjonære pc'n med forskjellige programmer for å gjøre oppgavene mine. Jeg leser på biblioteket de dagene jeg har andre avtaler i byen. Ellers sitter jeg hjemme og jobber på pc'n.

Naboen tenker vel at det er greit å trene opp hunden når resten av naboene ikke er hjemme.. Men jeg har frem til termin(midten av august)å bli ferdig med de siste oppgavene samt prosjektene. For etter det så må jeg jo slappe av og ta meg av babyen samt prøve å holde all infoen friskt i minne frem til eksamen i slutten av september.. Så her trengs all konsentrasjonen jeg kan fremdrive.. hehe..

Skrevet

Huff! Synes det høres ut som et dårlig naboforhold...

Håper for din del at du ikke skal bo der når babyen din kommer.....

Tenk hvis ungen din blir en skikkelig skrikerunge, da?

Da kommer naboen til å utnytte det for alt det er verdt..

Da kommer du til å motta en hel masse tekstmeldinger med spydig ordlyd, tipper jeg.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...