Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For en uke siden målte jeg hcg nivået mitt - og en ny prøve i går. Fikk i dag vite at verdiene kun hadde fordoblet seg på en uke - og at den burde ha fordoblet seg på et par dager når jeg er 6, 3 uker på veg...

Legen kunne knapt eller veldig tvilsomt se et fosteranlegg, fostersekken var ikke vokst på en uke. Noen erfaringer, synspunkter?

Har det vært en abort?

Har vært inne i en grusom periode hvor vi veier både for og i mot abort, så jeg føler meg veldig tom nå. Har lite graviditetsymptomer egentlig - i forhold til tidligere svangerskap...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingen med like erfaringer eller kunnskap om dette?

Skrevet

Hei. Dette med hcgnivå er forskjellig fra person til person og varierer i utifra hvor mye morkakeceller som produserer hcg.

I uke 6 ser en som regel fint lite på ul, så dette kan jo rette på seg .Om en par uker vil hjertet ha begynt å slå hvis dette utvikler seg mer.Er du helt sikker på at du er 6 uker på vei, og at ikke du er kortere på vei? Da vil hcg nemlig være lavere og en ser ikke stort på ul.

Hvis det har vært en abort, så vil nok kroppen gjøre sitt for at dette kommer ut på egen hånd.Tror ikke du trenger å ta standpunkt til abort eller ikke.

Skrevet

ok, takk for svar :)

Er rimelig sikker på at jeg er 6 uker, ja. Har lest om andre som ser levende fostre og bankende hjerte i 6-7 uke, så derfor tenkte jeg at det var litt merkelig at legen ikke så noe.

Vi er ikke sikre på å beholde barnet da dette var en høyst uventet graviditet. Men det er på en måte så vondt å ikke få noe endelig svar på om det er noe der eller ikke. Var på sykehuset sist uke også, men ble sendt hjem ikke det spor klokere - og hadde derfor noen forhåpninger for dagens legebesøk - men nå må jeg altså vente atter en uke.

Skal ta ny hcg dagen før neste legebesøk. Nå har jeg jo tatt to allerede og stigningen var lavere enn forventet.

Tenker liksom litt på at noe må være galt med fosteret dersom det ike utvikler seg rett...?

Skrevet

Så lenge den stiger er det ikke abort. Den behøver ikke doble seg kjempefort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...