Gå til innhold

Sambo har et barn!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk vite for noen mnd siden at sambo muligens er far til et barn på 6 år! Har vært gjennom dna-testing og fikk svar i går.. Han er faren! Herregud, er så forbanna på den drittkjerringa av en mor som ikke har sagt noe før! Hun ble gravid etter en one night stand og hadde visstnok vært interessert i noe mer noe sambo ikke var, derfor sa hun ingenting! Går det an!? Stakkars unge sier jeg bare, og stakkars sambo som har gått glipp av 6 år med barnet sitt. Han er helt ute av seg, for dama nekter han å treffe ungen men forlanger barnebidrag... Visste ikke at damer kunne være så bitre og jævlige. Sambo har jo aldri gjort noe galt, han ville bare ikke ha noe forhold til henne!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det var en side av saken...

Skrevet

ja,ja, helt enig at dette var en side av saken..

Hadde hun vert interessert i noe mere, så hadde hun selvfølgelig fortalt han at hun ventet barn!

Ja, det er synd at far og sønn ikke har fått mulighet til kontakt. Men da har han jo muligheten nå,da!!

• 2 uker senere...
Skrevet

barnet har krav på samvær med sin far!!! det kommer til å ta tid før det blir "vanlig samvær, de må jo bli kjent først. Ta kontakt med familivernkontoret og få råd og evt en mekling med moren.

Skrevet

La han betale det hanskal i bidrag, for det er det jo ingen vei utenom. Men la saken ligge! Jeg kan forstå at han er litt nysgjerrig på gutten, men det vil nok gå over.

Ikke risisker din egen familie, roen og harmonien, ved å få dette barnet inn i hjemmet. Det er jo muligheter for at det går helt fint, men det er også store muligheter for at det ikke går helt fint.

Barna er jo ofte produkt av sine foreldre og sin oppvekst, og mora til barnet høres jo ikke helt god ut, så da er det jo muligheter for at dette smitter over på barnet. Det er ikke spøk å få andre sine unger inn i huset, der en skal ta seg av dem som sine egne.

Nei, hold dere unna, det er mer i et far sønn forhold, enn biologi, så tiltross for at din mann er det biologiske opphav, er han ikke faren. Vel ikke enda-

Skrevet

Først vil jeg si at det er utrolig dårlig gjort av moren å vente så lenge med å fortelle om barnet. Stakkar samboeren din. Gått glipp av så mange år med gutten sin!

Så vil jeg kommentere det anonym over sier. At dere ikke må ta dette barnet inn i hjemmet! Det er jeg helt uenig i. Dette barnet vil jo alltid være i deres tanker og jeg regner med at din samboer vil at dette barnet skal ha det bra! Om moren ikke er helt god som hun over skriver så trenger jo dette barnet ihvertfall faren sin.

Hvis dere har et godt forhold vil nok familien deres tåle en forandring, selv om den er stor! Jeg hadde aldri klart å "glemme" mitt barn ihvertfall! Lykke til.

Skrevet

Herregud, mener du seriøst at en far skal fraskrive seg sitt eget barn?!

Til trådstarter; ikke hør på dette. Selvsagt må mannen din ta opp kontakten med sønnen sin, hvis ikke kan han risiskere å få en meget bitter sønn på døra om noen år. Dette handler først og fremst om hva som er bra for sønnen hans, sett dine egne behov til side en liten stund.

Betaler han bidrag skal ha selvfølgelig også få samvær.

• 3 uker senere...
Skrevet

Ifølge Barneloven har alle barn rett på samvær med begge foreldrene. Mor kan ikke nekte far og sønn å ha samvær, men hun kan kreve at det skjer under kontrolerte former frem til de blir bedre kjent.

Hva som skjedde for 6 år siden betyr jo lite nå. Fokuset bør være på gutten nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...