Gå til innhold

Dere som scrapper... (Til barna)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lager dere et scrappealbum med "grombildene" og har et vanlig album i tillegg, eller scrapper dere alle bildene dere vil ungene skal ha i album?

Er det noen som kan fortelle meg litt hva slags utstyr som er nyttig/lurt å ha? Jeg har til nå bare noen stempel og slikt, og bruker bare ting jeg kommer over. (Biter av kort, bånd osv, og klipper ut blomster, bokstaver osv for hånd)

Finnes det noen plass det er en "ordliste" over hva de forskjellige tingene er og hvordan de kan brukes? Jeg har vært inne på diverse sider og sett, og der står det f.eks at de har brukt bazzils, men når jeg ikke vet hva bazzils er.... :S

Jeg tenkte å kjøpe in litt utstyr slik at sidene kan bli litt mer "proffe", men vil helst ha ting som er litt anvendelige, og som ikke er så dyrt i bruk. Noen forslag?

Jeg har lest noe om noe chip board (Ellern oe lignende) der de skriver at de har kuttet ut bokstaver på denne. Hvordan fungerer det?

Glad for all hjelp og råd!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lager album med alle bildene, men jeg scrapper ikke så mye som de sidene jeg ser på internett, mindre enn de, men mer enn vanlig. Syns det er så lett å "rote bort" bildet når det er så mye annet på siden. Det jeg bruker er ark i ulike farger og babymønster, bånd, forskjellig typer bokstaver, rub-ons, chipboard(som er ferdig kutta bokstaver eller andre mønstre), splittbinders, ting jeg finner (som du har gjort), 3d klistremerker, vanlige klistremerker (dette har de en del billig av på nille).

Er ikke helt inne i dette selv, så jeg går å titter i butikker og kjøper litt etterhvert. Jeg fikk en bok hvor det står litt forklart hva det forskjellige er, vet ikke om det er en internettside hvor dette står. Er litt vanskelig å forklare alt og, er alltid lettere å vise..

Skrevet

Jeg scrapper litt, desverre har jeg ikke så god tid til dette men noe blir det. Hittil har jeg ikke laget noe eget album til gutta. Men har tenkt tanken. Har egentlig enn så lenge nok med det jeg holder på med nå. Forsøker også og lage et album med bilder og ting fra brylluppet vårt for 2 år siden. I tillegg lager jeg kort til bursdager ol. selv.

Jeg bruker masse blomster, droddler (tegner dette for det meste selv) da, stempler litt (helst på kortene jeg lager), blomster, brads, eyeletts, knapper, mønsterpapir osv, osv. Har Qk tang og revolution med noen dies og et par alfabeter.

Ja, dette her begynner å koste litt, men så er dette min hobby som jeg holder på med inn i mellom og storkoser meg med. Ikke bruker jeg mye penger på klær og dill og dall til meg selv og ikke går jeg ut på by'n.

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men bor du i nærheten av Strømmen/Lillestrøm vil jeg anbefale deg og ta en tur innom Bikuben som er en butikk med alt mulig innen scrappeutstyr. Ellers så finnes det jo lignende butikker mange andre steder i landet + at det er mange nettbutikker i tillegg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...