Gå til innhold

Streptokokk B, farlig for barnet? (pliiis svar)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært i relativt god form under hele svangerskapet. Var på føden om søndag for jeg har hatt en del kynnere i det siste. Der ble det tatt urinprøve. Føden ringte i dag og jeg fikk resept på pencilin for det ble påvist streptokokk B i urin og skjede. Jeg ble så forfjamset at jeg glemte helt å spørre. Er dette vanlig i slutten av svangerskap? Kan det føre til komplikasjoner for barnet? Kan jeg føde før på grunn av dette?

Svæææært takknemlig for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette har jo vært mye snakk om i media i det siste. Jeg synes du skal stille disse spørsmålene til de på føden. Synes det er rart at de ikke har gitt deg informasjon om det. For det har du krav på. Ta en telefon dit.

Lykke til!

Skrevet

Ja det er farlig for barnet, men ikke når du har startet behandling med penecilin og de er klare over det på sykehuset du skal føde.

Skrevet

Som sagt over her, det er ikke farlig så lenge du får pencilin nå! Lykke til!

Skrevet

Jeg har også dette, og får ingen behandling. Fått melding om at jeg må komme meg fort ned på sykehuset om vannet går. De følger meg dårlig opp, og føler de holder tilbake info. Sist hadde jeg også dette, da ble det keisersnitt pga.vannadgang 4 uker før fødsel. Og ble satt på penselin etterpå. aldri satt på noen kur under graviditet :-(

Skrevet

Hei!

Gå inn på www.infpreg.com. En svensk side som omhandler infeksjoner under svangerskapet. Gå inn der det står "för allmennheten". Dette er en meget bra side der alt du undrer over står beskrevet!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...